Ka┼╝da z nas wie, jak ┼éatwo jest wrzuci─ç na siebie kilogramowy nadbaga┼╝. Codzienne s┼éodkie przyjemno┼Ťci czy ┬ágrzeszki w postaci podjadania, maj─ů swoje konsekwencje w boczkach, brzuchu i kolejnym podbr├│dku. Zanim jednak zdecydujesz si─Ö na to, aby si─Ö ich pozby─ç pami─Ötaj o tym, ┼╝e tak samo jak da┼éa┼Ť swojemu organizmowi czas na magazynowanie t┼éuszczu, tak samo uzbr├│j si─Ö w cierpliwo┼Ť─ç w przypadku, gdy chcesz, ┼╝eby si─Ö go pozby┼é. To jedna z zasad bezpiecznego odchudzania. Jakie s─ů kolejne?

Zdrowe odchudzanie ÔÇô must have na drodze do osi─ůgni─Öcia celu

Odchudzanie to cz─Östo droga przez m─Ök─Ö i trzeba przygotowa─ç si─Ö na to, ┼╝e na pocz─ůtku nie b─Ödzie ┼éatwo. Przyjdzie kryzys, momenty zw─ůtpienia, uczucie ssania w ┼╝o┼é─ůdku i ch─Ö─ç na s┼éodkie grzeszki. Nic to jednak w por├│wnaniu z tym, jak dobrze poczujesz si─Ö staj─ůc na wadze i widz─ůc upragnion─ů mas─Ö. Po pierwsze wi─Öc: uzbr├│j si─Ö w cierpliwo┼Ť─ç. Zrezygnuj z diet cud na rzecz m─ůdrego sposobu ┼╝ywienia. Niech dieta b─Ödzie Twoim sposobem na dobre samopoczucie ÔÇô racjonalnym i zdrowym ÔÇô a nie kolejnym atakiem na nadmiar t┼éuszczu, kt├│ry zako┼äczy si─Ö efektem jo-jo. Realizuj wi─Öc program zdrowego od┼╝ywiania. Co wi─Öc musisz robi─ç?

Zdrowe odchudzanie ÔÇô 5 najwa┼╝niejszych zasad

mealpreprockstar.com

Zadbaj o regularne posi┼éki. Dietetycy radz─ů, aby w Twoim codziennym jad┼éospisie znalaz┼éo si─Ö od 4 do 5 posi┼ék├│w spo┼╝ywanych o tych samych godzinach. Przyzwyczaisz dzi─Öki temu sw├│j organizm do pewnego ┼╝ywieniowego rytmu i nie b─Ödziesz odczuwa─ç g┼éodu. Poza tym u┼éatwisz mu spalanie kalorii. Pami─Ötaj tak┼╝e o tym, aby ostatni posi┼éek nie by┼é zbyt syty. Jedz go g├│ra 2-3 godziny przed snem.

detoxdietsurvival.com

Urozmaicaj menu. Nie ma nic gorszego ni┼╝ monotonia na talerzu. Ta szybko prowadzi do zniech─Öcenia, a poza tym bardzo niekorzystnie wp┼éywa na metabolizm. Ograniczaj─ůc kalorie pami─Ötaj o tym, ┼╝eby posi┼éki sk┼éada┼éy si─Ö z produkt├│w z r├│┼╝nych grup, kt├│re dostarcz─ů Twojemu organizmowi odpowiedni─ů ilo┼Ť─ç sk┼éadnik├│w mineralnych, t┼éuszcz├│w, witamin, w─Öglowodan├│w oraz bia┼éka.

W─Öglowodan├│w szukaj w produktach zbo┼╝owych z pe┼énego przemia┼éu tj. pieczywo pe┼énoziarniste, p┼éatki owsiane czy br─ůzowy ry┼╝. Ponadto znajdziesz je w warzywach. Szerokim ┼éukiem omijaj natomiast w─Öglowodany proste, kt├│re kryj─ů si─Ö m.in. w bia┼éym pieczywie oraz d┼╝emach.

Pe┼énowarto┼Ťciowe bia┼éko znajdziesz w mleku i jego przetworach, bia┼éym mi─Ösie oraz rybach. Nie bez znaczenia do utrzymania dobrej kondycji organizmu jest tak┼╝e bia┼éko ro┼Ťlinne, jakie zawieraj─ů warzywa str─ůczkowe.

Wybieraj─ůc t┼éuszcze, postaw na ro┼Ťlinne ÔÇô pestki s┼éonecznika, oliwa, a tak┼╝e olej rzepakowy. Ogranicz natomiast zwierz─Öce.

Pij wod─Ö i zrezygnuj z u┼╝ywek. Pami─Ötaj o tym, ┼╝eby pi─ç oko┼éo 2 litr├│w p┼éyn├│w. Si─Ögaj najcz─Ö┼Ťciej po wod─Ö, zio┼éowe herbatki bez cukru czy zielon─ů herbat─ů. Odstaw na bok s┼éodzone i gazowane napoje oraz soki owocowe. Twoim nieproszonym go┼Ťciem w jad┼éospisie powinien sta─ç si─Ö r├│wnie┼╝ alkohol.

Pami─Ötaj o naturalnych spalaczach t┼éuszczu. Mowa m.in. o stosowaniu przypraw. Imbir, chrzan, musztarda, pieprz czy chilli s─ů rewelacyjnymi wspomagaczami przyspieszaj─ůcymi przemian─Ö materii. Ogranicz natomiast s├│l. Ta niestety zatrzymuje wod─Ö w organizmie.

Ruszaj si─Ö i zadbaj o higien─Ö snu. Postaraj si─Ö zadba─ç o zapewnienie organizmowi ruchu. Nie oznacza to, ┼╝e musisz ca┼éy tydzie┼ä biega─ç na si┼éowni─Ö. Wystarczy, ┼╝e po─çwiczysz w ci─ůgu niego 2-3 razy przez ok. 45 minut. Wybierz aktywno┼Ť─ç fizyczn─ů, kt├│ra sprawi Ci przyjemno┼Ť─ç. Nie ma nic gorszego ni┼╝ mordercze treningi o kt├│rych my┼Ťlisz jak o z┼éu koniecznym. To szybko prowadzi do braku motywacji. Nie zapomnij tak┼╝e o wysypianiu si─Ö. Jak dowodz─ů badania, u os├│b, kt├│re nie wysypiaj─ů si─Ö dochodzi do zwi─Ökszenia poziomu hormonu g┼éodu na rzecz zmniejszenia hormonu syto┼Ťci. Konsekwencje: trudniej jest im zaspokoi─ç apetyt, a tym samym zdrowe odchudzanie idzie w zapomnienie.

2 komentarze

  1. danutka

    najgorzej to utrzymanie pór regularnych posiłków

  2. Gosiafit

    H41 Najistotniejsza w odchudzaniu jest motywacja moje drogie panie, ja codziennie ogladam metamorfozy przed i po odchudzaniu i daje mi to kopa do cwiczen, kto chce tez troche motywacji niech sobie wpisze w google: odchudzanie przed i po by sasetka

Dodaj komentarz

Zobacz tak┼╝e

Czego nie je┼Ť─ç, ┼╝eby schudn─ů─ç – sprawd┼║, jakie sk┼éadniki powinna┼Ť wyeliminowa─ç z codziennego jad┼éospisu

Sezon wiosenno-letni cz─Östo motywuje nas do pozbycia si─Ö nadprogramowych kilogram├│w. O ile…