swiateczne-zakupy
nailartsdesign.com

Przedświąteczne zakupy – jak zrobić je z głową?

Przedświąteczna gorączka zakupów ogarnia niemal każdą z nas. Wszystkie chcemy, aby bliskie nam osoby otrzymały prezenty marzeń, a ich cena…no właśnie, czasem „szalejemy” i nie ma ona dla nas znaczenia. Kolejnym punktem programu jest czas. Niestety, teraz, kiedy tempo życia jest zawrotne, często wszystko zostawiamy na ostatnią chwilę, w tym także kupno prezentów i produktów potrzebnych do przygotowania świątecznych dań. Nie wspomnimy już o akcesoriach i ozdobach…Efekt? Jesteśmy zmęczone, zestresowane, a co najgorsze: niezadowolone do końca z wyborów. Jest na to sposób: zakupy online. 

Świąteczne zakupy przez internet

Pamiętajcie, że zakupy przez internet wiążą się z pewnym ryzykiem. Produkt może nie wyglądać dokładnie tak, jak na zdjęciu, a poza tym czas oczekiwania na niego (szczególnie w okresie przedświątecznym) może się wydłużyć. Warto więc zamówienia realizować w miarę jak najszybciej. To pozwoli Wam na ewentualny zwrot felernego towaru, albo jeśli jest ok, przyjdzie na czas.

Mini poradnik kupującego przez internet

Świąteczne zakupy online
betanews.com

1. Szukaj opinii o sklepie. Przed przystąpieniem do transakcji, sprawdź czy w sieci widnieją inne opinie na temat danej firmy lub sprzedającego. Internauci często dzielą się swoimi opiniami po sfinalizowaniu transakcji.
2. Sprawdź czy dany sklep naprawdę istnieje. To kolejna ważna kwestia. Sprawdź dane kontaktowe firmy. Przedsiębiorcy mają obowiązek je ujawniać. Zwróć uwagę czy na stronie internetowej sklepu znajduje się adres email, numer telefonu kontaktowego, adres siedziby głównej oraz NIP firmy.
3. Zobacz, na jakich warunkach robisz zakupy. Pamiętaj o zapoznaniu się z treścią regulaminu sklepu! Obowiązkiem sprzedającego jest opublikowanie informacji na temat zasad zawierania umowy przez zaakceptowanie ich bez wcześniejszego przeczytania może sprawić, że w razie nieprawidłowości nie będziemy mogli dochodzić swoich praw.
4. Prawo do zwrotu. Pamiętaj, że w przypadku zakupów online w ciągu 14 dni możesz odstąpić od umowy bez podawania żadnych przyczyn. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot towaru.
5. Podziel się opinią. Po udanej transakcji, zostaw sprzedawcy pozytywny komentarz relacjonując przebieg transakcji. Zaś w przypadku kontaktu z nieuczciwym e – sklepem, przestrzeż przed nim innych użytkowników wirtualnej społeczności.

I na koniec – nie daj się obezwładnić świątecznej gorączce zakupów!

na podstawie mat. prasowych