Burak – to niepozorne warzywo kryje w sobie prawdziw膮 bomb臋 witaminow膮, kt贸ra wp艂ywa zbawiennie nie tylko na nasz uk艂ad odporno艣ciowy, ale tak偶e m.in. metabolizm czy uk艂ad krwiono艣ny. O jego dobrodziejstwach mo偶na m贸wi膰 wiele, wi臋c ju偶 dzi艣 warto by艣 wprowadzi艂a to warzywo do codziennej diety. Na pewno zauwa偶ysz r贸偶nic臋 w samopoczuciu.

Burak czerwony – na zdrowie!

Burak, opr贸cz walor贸w smakowych, kryje w sobie cenne witaminy i pierwiastki. Mowa o wit. A, C i ca艂ej grupie witamin B. Towarzysz膮 im: potas, magnez, mangan, bor, fosfor oraz wap艅. Jest on tak偶e nieocenionym 藕r贸d艂em kwasu foliowego.

Kolejnym atutem buraka jest to, 偶e kryje w sobie bardzo du偶e pok艂ady b艂onnika, dzi臋ki kt贸remu procesy trawienne sprawnie przebiegaj膮. Co istotne, mo偶esz je艣膰 go bez obaw o nadprogramowe kilogramy. Burak jest jedynie bomb膮 witaminow膮, o kaloryczno艣ci raczej nie ma co m贸wi膰. Wszystko przez to, 偶e w jego 100 g znajdziesz zaledwie 38 kalorii.

Czy wiesz, 偶e na kolor buraka wp艂ywaj膮 betacyjany. Te z kolei s膮 niezwykle pomocne na drodze do walki z norotworami. Warto tak偶e o nim pami臋ta膰 w przypadku niedokrwisto艣ci oraz wysokiego ci艣nienia krwi.

Sok z buraka – pij go ka偶dego dnia

Sok z buraka mo偶e na sta艂e wkroczy膰 do Twojego jad艂ospisu. Zaleca si臋 picie jednej szklanki dziennie. Poprawisz tym samym swoje samopoczucie, a przy okazji zmniejszysz prawdopodobie艅stwo wyst膮pienia udaru m贸zgu lub zawa艂y. Czy wiesz, 偶e burak zwi臋ksza tak偶e og贸ln膮 wytrzyma艂o艣膰 i wydolno艣膰 organizmu? Pij go na zdrowie, zamiast energetyk贸w!

Jeden komentarz

  1. lolcia

    pr贸bowa艂am, pychota nawet m贸j m膮偶 by艂 zachwycony

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Zobacz tak偶e

7 sposob贸w na skuteczn膮 piel臋gnacj臋 sk贸ry po lecie

Letni wypoczynek to nie tylko pozytywne aspekty. Musicie pami臋ta膰 o tym, 偶e Wasza sk贸ra w …