Burak – to niepozorne warzywo kryje w sobie prawdziw膮 bomb臋 witaminow膮, kt贸ra wp艂ywa zbawiennie nie tylko na nasz uk艂ad odporno艣ciowy, ale tak偶e m.in. metabolizm czy uk艂ad krwiono艣ny. O jego dobrodziejstwach mo偶na m贸wi膰 wiele, wi臋c ju偶 dzi艣 warto by艣 wprowadzi艂a to warzywo do codziennej diety. Na pewno zauwa偶ysz r贸偶nic臋 w samopoczuciu.

Burak czerwony – na zdrowie!

Burak, opr贸cz walor贸w smakowych, kryje w sobie cenne witaminy i pierwiastki. Mowa o wit. A, C i ca艂ej grupie witamin B. Towarzysz膮 im: potas, magnez, mangan, bor, fosfor oraz wap艅. Jest on tak偶e nieocenionym 藕r贸d艂em kwasu foliowego.

Kolejnym atutem buraka jest to, 偶e kryje w sobie bardzo du偶e pok艂ady b艂onnika, dzi臋ki kt贸remu procesy trawienne sprawnie przebiegaj膮. Co istotne, mo偶esz je艣膰 go bez obaw o nadprogramowe kilogramy. Burak jest jedynie bomb膮 witaminow膮, o kaloryczno艣ci raczej nie ma co m贸wi膰. Wszystko przez to, 偶e w jego 100 g znajdziesz zaledwie 38 kalorii.

Czy wiesz, 偶e na kolor buraka wp艂ywaj膮 betacyjany. Te z kolei s膮 niezwykle pomocne na drodze do walki z norotworami. Warto tak偶e o nim pami臋ta膰 w przypadku niedokrwisto艣ci oraz wysokiego ci艣nienia krwi.

Sok z buraka – pij go ka偶dego dnia

Sok z buraka mo偶e na sta艂e wkroczy膰 do Twojego jad艂ospisu. Zaleca si臋 picie jednej szklanki dziennie. Poprawisz tym samym swoje samopoczucie, a przy okazji zmniejszysz prawdopodobie艅stwo wyst膮pienia udaru m贸zgu lub zawa艂y. Czy wiesz, 偶e burak zwi臋ksza tak偶e og贸ln膮 wytrzyma艂o艣膰 i wydolno艣膰 organizmu? Pij go na zdrowie, zamiast energetyk贸w!

Jeden komentarz

  1. lolcia

    pr贸bowa艂am, pychota nawet m贸j m膮偶 by艂 zachwycony

Dodaj komentarz

Zobacz tak偶e

Produkty zwi臋kszaj膮ce odporno艣膰 – poznaj 5 z nich

Na dobr膮 odporno艣膰 organizmu ma wp艂yw wiele czynnik贸w. W艣r贸d nich wymienia si臋 spos贸b od偶y…