Bo偶e Narodzenie kojarzy si臋 g艂贸wnie z suto zastawionym sto艂em uginaj膮cym si臋 pod ci臋偶arem do艣膰 t艂ustych potraw.聽Sylwester jest wi臋c dobr膮 okazj膮 do tego, aby zaproponowa膰 go艣ciom przek膮ski w bardziej lekkostrawnej wersji, jednak nie mniej smaczne. Sprawd藕cie o jakich mowa.聽

Po bo偶onarodzeniowym spokoju i odpoczynku przychodzi czas na karnawa艂owe szale艅stwo. Sylwester to pocz膮tek najbardziej rozrywkowego okresu w roku. Karnawa艂 rz膮dzi si臋 swoimi prawami i to nie tylko w kalendarzu. Czy mo偶na po艂膮czy膰 imprezow膮 atmosfer臋 ze zdrowym i smacznym jedzeniem? Sposoby na lekkie i nowoczesne przek膮ski na sylwestrowy pocz臋stunek zdradza dietetyk, ekspert programu edukacyjnego 鈥炁粂j smacznie i zdrowo鈥 Katarzyna Zadka.

Zdrowe propozycje nie musz膮 by膰 nudne!

Jeste艣my przyzwyczajeni do tego, 偶e podczas spotkania towarzyskiego na sto艂ach kr贸luj膮 s艂one i s艂odkie przek膮ski takie jak ciasta, ciasteczka, chipsy, paluszki czy orzeszki obsypane przyprawami. Je艣li tym razem jeste艣 gospodarzem karnawa艂owego spotkania, zaproponuj go艣ciom alternatywne przek膮ski i snacki. Na d艂ugie wsp贸lne rozmowy idealne b臋d膮 chrupi膮ce warzywa takie jak papryka, marchewka, seler naciowy pokrojone w atrakcyjne s艂upki z past膮 z avocado, a do tego humus w kilku smakach wraz z kawa艂kami r贸偶nego rodzaju pieczywa. Dla fanatyk贸w chips贸w i pieczonych pra偶ynek przygotuj chipsy/frytki ziemniaczane, z buraka oraz marchewki. Wystarczy obrane i pokrojone w bardzo cienkie plasterki/s艂upki warzywa skropi膰 oliw膮, posypa膰 ulubionymi przyprawami (nie przesadzaj膮c przy tym z sol膮). Ciekawym dodatkiem mog膮 by膰 kulki z twarogu z suszonymi pomidorami obtoczone w siekanych, 艣wie偶ych zio艂ach, a tak偶e ruloniki z dobrej jako艣ci szynki z warzywami czy mini kanapki z ciemnego pieczywa z r贸偶nymi dodatkami. Je艣li planujesz poda膰 go艣ciom nie tylko przek膮ski, ale r贸wnie偶 dania gor膮ce zaproponuj warzywn膮 zapiekank臋 z kurczakiem lub ratatouille. Aromatyczne danie nie tylko b臋dzie dobrze smakowa膰, ale i pozwoli po odej艣ciu od sto艂u wr贸ci膰 tanecznym krokiem na parkiet.

Idziesz na imprez臋? Zjedz posi艂ek przed!

Wybieraj膮c si臋 na szalon膮 imprez臋 pami臋taj, by nie wychodzi膰 z domu 鈥瀗a g艂odniaka鈥. Kiedy nasze my艣li zajmuj膮 przygotowania i ekscytacja nadchodz膮cym wydarzeniem towarzyskim cz臋sto zapominamy o zjedzeniu posi艂ku w domu, licz膮c na jedzenie w trakcie zabawy. Warto zaplanowa膰 czas przed imprez膮 tak, by zje艣膰 normalne, lekkie danie. To nie tylko da nam energi臋 do zabawy, ale przede wszystkim zaspokoi nasz apetyt i sprawi, 偶e nie b臋dziemy z tak wielk膮 pokus膮 si臋ga膰 po s艂odycze i s艂one przek膮ski – m贸wi Katarzyna Zadka – Najlepiej w tym celu sprawdz膮 si臋 sa艂atki z dodatkiem ryby, chudego mi臋sa lub jaj zjedzone w towarzystwie ciemnego pieczywa. Inna alternatywa to dania na bazie kaszy z dodatkiem warzyw np. coraz bardziej popularne kaszotto. Na deser warto si臋gn膮膰 tak偶e po owoce, kt贸re dostarcz膮 porcj臋 witaminy C przydatnej w regeneracji po tanecznej nocy. Ponadto nie zapominajmy o piciu odpowiedniej ilo艣ci wody. 鈥 t艂umaczy dietetyk.

na podstawie mat. prasowych

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Zobacz tak偶e

Kulinarne trendy 2018 roku

Czy zamiast cukru u偶y艂aby艣 grzyb贸w? A mo偶e napijesz si臋 bulionu z herbaty lub zjesz w臋dzon…