Ka偶da z nas wie, jak 艂atwo jest wrzuci膰 na siebie kilogramowy nadbaga偶. Codzienne s艂odkie przyjemno艣ci czy 聽grzeszki w postaci podjadania, maj膮 swoje konsekwencje w boczkach, brzuchu i kolejnym podbr贸dku. Zanim jednak zdecydujesz si臋 na to, aby si臋 ich pozby膰 pami臋taj o tym, 偶e tak samo jak da艂a艣 swojemu organizmowi czas na magazynowanie t艂uszczu, tak samo uzbr贸j si臋 w cierpliwo艣膰 w przypadku, gdy chcesz, 偶eby si臋 go pozby艂. To jedna z zasad bezpiecznego odchudzania. Jakie s膮 kolejne?

Zdrowe odchudzanie – must have na drodze do osi膮gni臋cia celu

Odchudzanie to cz臋sto droga przez m臋k臋 i trzeba przygotowa膰 si臋 na to, 偶e na pocz膮tku nie b臋dzie 艂atwo. Przyjdzie kryzys, momenty zw膮tpienia, uczucie ssania w 偶o艂膮dku i ch臋膰 na s艂odkie grzeszki. Nic to jednak w por贸wnaniu z tym, jak dobrze poczujesz si臋 staj膮c na wadze i widz膮c upragnion膮 mas臋. Po pierwsze wi臋c: uzbr贸j si臋 w cierpliwo艣膰. Zrezygnuj z diet cud na rzecz m膮drego sposobu 偶ywienia. Niech dieta b臋dzie Twoim sposobem na dobre samopoczucie – racjonalnym i zdrowym – a nie kolejnym atakiem na nadmiar t艂uszczu, kt贸ry zako艅czy si臋 efektem jo-jo. Realizuj wi臋c program zdrowego od偶ywiania. Co wi臋c musisz robi膰?

Zdrowe odchudzanie – 5 najwa偶niejszych zasad

mealpreprockstar.com

Zadbaj o regularne posi艂ki. Dietetycy radz膮, aby w Twoim codziennym jad艂ospisie znalaz艂o si臋 od 4 do 5 posi艂k贸w spo偶ywanych o tych samych godzinach. Przyzwyczaisz dzi臋ki temu sw贸j organizm do pewnego 偶ywieniowego rytmu i nie b臋dziesz odczuwa膰 g艂odu. Poza tym u艂atwisz mu spalanie kalorii. Pami臋taj tak偶e o tym, aby ostatni posi艂ek nie by艂 zbyt syty. Jedz go g贸ra 2-3 godziny przed snem.

detoxdietsurvival.com

Urozmaicaj menu. Nie ma nic gorszego ni偶 monotonia na talerzu. Ta szybko prowadzi do zniech臋cenia, a poza tym bardzo niekorzystnie wp艂ywa na metabolizm. Ograniczaj膮c kalorie pami臋taj o tym, 偶eby posi艂ki sk艂ada艂y si臋 z produkt贸w z r贸偶nych grup, kt贸re dostarcz膮 Twojemu organizmowi odpowiedni膮 ilo艣膰 sk艂adnik贸w mineralnych, t艂uszcz贸w, witamin, w臋glowodan贸w oraz bia艂ka.

W臋glowodan贸w szukaj w produktach zbo偶owych z pe艂nego przemia艂u tj. pieczywo pe艂noziarniste, p艂atki owsiane czy br膮zowy ry偶. Ponadto znajdziesz je w warzywach. Szerokim 艂ukiem omijaj natomiast w臋glowodany proste, kt贸re kryj膮 si臋 m.in. w bia艂ym pieczywie oraz d偶emach.

Pe艂nowarto艣ciowe bia艂ko znajdziesz w mleku i jego przetworach, bia艂ym mi臋sie oraz rybach. Nie bez znaczenia do utrzymania dobrej kondycji organizmu jest tak偶e bia艂ko ro艣linne, jakie zawieraj膮 warzywa str膮czkowe.

Wybieraj膮c t艂uszcze, postaw na ro艣linne – pestki s艂onecznika, oliwa, a tak偶e olej rzepakowy. Ogranicz natomiast zwierz臋ce.

Pij wod臋 i zrezygnuj z u偶ywek. Pami臋taj o tym, 偶eby pi膰 oko艂o 2 litr贸w p艂yn贸w. Si臋gaj najcz臋艣ciej po wod臋, zio艂owe herbatki bez cukru czy zielon膮 herbat膮. Odstaw na bok s艂odzone i gazowane napoje oraz soki owocowe. Twoim nieproszonym go艣ciem w jad艂ospisie powinien sta膰 si臋 r贸wnie偶 alkohol.

Pami臋taj o naturalnych spalaczach t艂uszczu. Mowa m.in. o stosowaniu przypraw. Imbir, chrzan, musztarda, pieprz czy chilli s膮 rewelacyjnymi wspomagaczami przyspieszaj膮cymi przemian臋 materii. Ogranicz natomiast s贸l. Ta niestety zatrzymuje wod臋 w organizmie.

Ruszaj si臋 i zadbaj o higien臋 snu. Postaraj si臋 zadba膰 o zapewnienie organizmowi ruchu. Nie oznacza to, 偶e musisz ca艂y tydzie艅 biega膰 na si艂owni臋. Wystarczy, 偶e po膰wiczysz w ci膮gu niego 2-3 razy przez ok. 45 minut. Wybierz aktywno艣膰 fizyczn膮, kt贸ra sprawi Ci przyjemno艣膰. Nie ma nic gorszego ni偶 mordercze treningi o kt贸rych my艣lisz jak o z艂u koniecznym. To szybko prowadzi do braku motywacji. Nie zapomnij tak偶e o wysypianiu si臋. Jak dowodz膮 badania, u os贸b, kt贸re nie wysypiaj膮 si臋 dochodzi do zwi臋kszenia poziomu hormonu g艂odu na rzecz zmniejszenia hormonu syto艣ci. Konsekwencje: trudniej jest im zaspokoi膰 apetyt, a tym samym zdrowe odchudzanie idzie w zapomnienie.

2 komentarze

  1. danutka

    najgorzej to utrzymanie p贸r regularnych posi艂k贸w

    Odpowiedz

  2. Gosiafit

    H41 Najistotniejsza w odchudzaniu jest motywacja moje drogie panie, ja codziennie ogladam metamorfozy przed i po odchudzaniu i daje mi to kopa do cwiczen, kto chce tez troche motywacji niech sobie wpisze w google: odchudzanie przed i po by sasetka

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Zobacz tak偶e

Kobieta „Odwa偶ona” o 70 kg – wywiad z Danut膮 Awolusi

Jak Ty wygl膮dasz, masz boczki, fa艂dki na brzuchu, a t艂uszcz na nogach faluje niczym wzburz…