Współczesna kobieta – jaka jest?

Wizerunek matki polki odchodzi do lamusa. Współczesna kobieta jest niezależna, wie czego chce, a także nie może pochwalić się wiernością. Tak przynajmniej wynika z badania „Rola kobiety we współczesnym świecie” przeprowadzonego przez Gedeon Richter.

Coraz częściej mówi się o prawach kobiet, o sprawach dla nic ważnych, potrzebach oraz rolach, jakie mają pełnić. Te kwestie oraz premiera szóstej edycji kalendarza artystycznego Gedeon Richter, zatytułowanego „Oblicza kobiet” stały się inspiracją do powstania badania opinii przeprowadzonych przez dom badawczy IPSOS w styczniu 2017 r. Jeden z najważniejszych wniosków, to taki, że współczesna kobieta cechuje się przede wszystkim niezależnością, a także jest mocno skupiona na karierze zawodowej.

wpnglobal.com

Współczesna kobieta – główne cechy obecnych przedstawicielek płci pięknej

Głównym wnioskiem z przeprowadzonych badań jest taki, że kobieta współczesna jest silną, niezależną jednostką. Takich odpowiedzi udzieliło 26 proc. respondentów. Jest ponadto wykształcona (24 proc.), pracowita (22 proc.), zadbana (21 proc.), a do tego jeszcze zabiegana, jak twierdzi 20 proc. ankietowanych.

Co ciekawe, na delikatność współczesnych kobiet postawiło zaledwie 4 proc. osób biorących udział w badaniu. Niewielu także wskazywało na wierność (5 proc.).

Priorytety współczesnej kobiety

Ankietowani nie demonizują jednak do końca współczesnych kobiet. Mimo że są one poświęcone karierze i rozwijaniu pasji, nadal nie zapominają o wartościach rodzinnych. Zapytani o najważniejsze priorytety Polek 53 proc. odpowiedziało kariera, natomiast rodzina – 40 proc.

Pojęcie „praca” zostało określone jako: posiadanie stałej, dobrej posady (33 proc.), kariera (19 proc.) a odpowiednie wykształcenie (11 proc.). Rodzina to przede wszystkim troska o nią (21 proc.) i wychowanie dzieci (12 proc.).

A co z najmniej ważnymi kwestiami? Uznano, że należą do nich kwestie związku i partnerstwa. Mowa o posiadaniu męża (1 proc.) oraz udanym, szczęśliwym związku (1 proc.).

zdjęcie główne: themuse.com