Stres to jeden z element贸w naszego 偶ycia. Cz臋sto bywa dopinguj膮cy, ale przewlek艂y, mo偶e by膰 przyczyn膮 k艂opot贸w ze snem, pami臋ciom, a nawet depresji. W my艣l zasady, co za du偶o, to niezdrowo, podpowiadamy Ci, jak sobie z nim radzi膰.

Nasz m贸zg wyczuwaj膮c napi臋cie wysy艂a hormony stresu m.in. do serca, w膮troby, a tak偶e sk贸ry, kt贸re zaburzaj膮 ich normalne funkcjonowanie. Przyczynia si臋 to do spadku naszej odporno艣ci, a co za tym idzie – cz臋stych zachorowa艅.

Sposoby na stres – sama jeste艣 Pani膮 swojego organizmu

Na wiele sytuacji 偶yciowych nie masz wp艂ywu, ale pami臋taj o tym, 偶e na radzenie sobie ze stresem – owszem. Najwa偶niejsze, 偶eby艣 zda艂a sobie z tego spraw臋, 偶e jest on Ci potrzebny do wielu spraw, ale na d艂u偶sz膮 met臋, rozpocznie proces wyka艅czania Twojego organizmu.

5 sposob贸w na stres

Oddychaj prawid艂owo – kiedy dopadnie Ci臋 stres, skup si臋 na tym, aby wci膮ga膰 powietrze nosem i powoli nape艂nia膰 nim brzuch, d贸艂 klatki piersiowej i koniec ko艅c贸w ca艂膮 klatk臋. Zatrzymaj na chwil臋 powietrze, a nast臋pnie powoli wypuszczaj je nosem.

Postaraj si臋 odpr臋偶y膰. Istnieje wiele technik relaksacyjnych. Wybierz odpowiedni膮 dla siebie i znajd藕 w ci膮gu dnia czas, aby je wcieli膰 w 偶ycie. Mo偶esz 膰wiczy膰 jog臋 czy te偶 gimnastykowa膰 si臋.

Zadbaj o pozytywne my艣lenie. Pami臋taj o tym, 偶e optymizmu mo偶na si臋 nauczy膰. To do艣膰 proste. Wystarczy, 偶e w codziennych zdarzeniach postarasz si臋 dostrzec dobr膮 stron臋. Sama si臋 zdziwisz, jak po tygodniu zacznie wchodzi膰 Ci to w krew.

Staraj si臋 zasypia膰 z dobrymi my艣lami, nawet, je艣li dzie艅 by艂 totalnie koszmarny. Postaraj si臋 przypomnie膰 sobie kilka pozytywnych chwil, drobnostek – chocia偶by – u艣miech s膮siada. 艢pij tak偶e minimum 6 h. Higiena snu jest bardzo wa偶na.

Zatroszcz si臋 o zdrow膮 diet臋. W walce ze stresem pomog膮 Ci witaminy z grupy B wesp贸艂 z wit. C. Warto, aby na Twoim talerzu go艣ci艂o ciemne pieczywo, 偶贸艂tka, 艣wie偶e warzywa i owoce, a tak偶e kasze. W czasie wzmo偶onego stresu mo偶esz si臋 ratowa膰 magnezem i piciem zalanych wrz膮tkiem dro偶d偶y. Unikaj picia kawy i alkoholu – te skutecznie usun膮 magnez z Twojego organizmu, a tym samym – spok贸j.

Jeden komentarz

  1. ulita

    膰wiczenie jogi pomaga 馃榾

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Zobacz tak偶e

Ochrona przed dzia艂aniem UV – sprawd藕, jak odczytywa膰 zwi膮zane z ni膮 oznaczenia na kosmetykach

Ochrona przed promieniowaniem s艂onecznym jest dla Twojej sk贸ry niezwykle istotna. Sprawd藕,…