Stres to jeden z element贸w naszego 偶ycia. Cz臋sto bywa dopinguj膮cy, ale przewlek艂y, mo偶e by膰 przyczyn膮 k艂opot贸w ze snem, pami臋ciom, a nawet depresji. W my艣l zasady, co za du偶o, to niezdrowo, podpowiadamy Ci, jak sobie z nim radzi膰.

Nasz m贸zg wyczuwaj膮c napi臋cie wysy艂a hormony stresu m.in. do serca, w膮troby, a tak偶e sk贸ry, kt贸re zaburzaj膮 ich normalne funkcjonowanie. Przyczynia si臋 to do spadku naszej odporno艣ci, a co za tym idzie – cz臋stych zachorowa艅.

Sposoby na stres – sama jeste艣 Pani膮 swojego organizmu

Na wiele sytuacji 偶yciowych nie masz wp艂ywu, ale pami臋taj o tym, 偶e na radzenie sobie ze stresem – owszem. Najwa偶niejsze, 偶eby艣 zda艂a sobie z tego spraw臋, 偶e jest on Ci potrzebny do wielu spraw, ale na d艂u偶sz膮 met臋, rozpocznie proces wyka艅czania Twojego organizmu.

5 sposob贸w na stres

Oddychaj prawid艂owo – kiedy dopadnie Ci臋 stres, skup si臋 na tym, aby wci膮ga膰 powietrze nosem i powoli nape艂nia膰 nim brzuch, d贸艂 klatki piersiowej i koniec ko艅c贸w ca艂膮 klatk臋. Zatrzymaj na chwil臋 powietrze, a nast臋pnie powoli wypuszczaj je nosem.

Postaraj si臋 odpr臋偶y膰. Istnieje wiele technik relaksacyjnych. Wybierz odpowiedni膮 dla siebie i znajd藕 w ci膮gu dnia czas, aby je wcieli膰 w 偶ycie. Mo偶esz 膰wiczy膰 jog臋 czy te偶 gimnastykowa膰 si臋.

Zadbaj o pozytywne my艣lenie. Pami臋taj o tym, 偶e optymizmu mo偶na si臋 nauczy膰. To do艣膰 proste. Wystarczy, 偶e w codziennych zdarzeniach postarasz si臋 dostrzec dobr膮 stron臋. Sama si臋 zdziwisz, jak po tygodniu zacznie wchodzi膰 Ci to w krew.

Staraj si臋 zasypia膰 z dobrymi my艣lami, nawet, je艣li dzie艅 by艂 totalnie koszmarny. Postaraj si臋 przypomnie膰 sobie kilka pozytywnych chwil, drobnostek – chocia偶by – u艣miech s膮siada. 艢pij tak偶e minimum 6 h. Higiena snu jest bardzo wa偶na.

Zatroszcz si臋 o zdrow膮 diet臋. W walce ze stresem pomog膮 Ci witaminy z grupy B wesp贸艂 z wit. C. Warto, aby na Twoim talerzu go艣ci艂o ciemne pieczywo, 偶贸艂tka, 艣wie偶e warzywa i owoce, a tak偶e kasze. W czasie wzmo偶onego stresu mo偶esz si臋 ratowa膰 magnezem i piciem zalanych wrz膮tkiem dro偶d偶y. Unikaj picia kawy i alkoholu – te skutecznie usun膮 magnez z Twojego organizmu, a tym samym – spok贸j.

3 komentarze

  1. ulita

    膰wiczenie jogi pomaga 馃榾

    Odpowiedz

  2. polls

    kilka zasad na kt贸re warto zwr贸ci膰 uwag臋

    Odpowiedz

  3. torek

    warto te偶 znale藕膰 sportowe hobby 馃槈 polecam bieganie

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Zobacz tak偶e

Domowe sposoby na przezi臋bienie – 5 praktycznych porad

Katar, kaszel, b贸l g艂owy…przezi臋bienie potrafi by膰 m臋cz膮ce. Istnieje jednak wiele do…