Co trzecia osoba przebywaj─ůca na si┼éowni nie przyk┼éada si─Ö do ─çwicze┼ä i wi─Öcej odpoczywa, ni┼╝ trenuje. Jak wida─ç, sama wizyta w klubie nie zapewni szczup┼éej sylwetki. Jak zatem uzyska─ç zadowalaj─ůce efekty? Przede wszystkim nale┼╝y mie─ç plan dzia┼éania i rozs─ůdnie korzysta─ç z r├│┼╝nych form aktywno┼Ťci, kt├│re zapewniaj─ů si┼éownie i kluby fitness.

ÔÇ×Mniej jedz, wi─Öcej si─Ö ruszajÔÇŁ ÔÇô to maksyma, kt├│r─ů s┼éyszy ka┼╝dy chc─ůcy rozpocz─ů─ç odchudzanie. W pierwszej kolejno┼Ťci na my┼Ťl przychodzi si┼éownia, jednak okazuje si─Ö, ┼╝e nie trzeba si─Ö forsowa─ç ci─Ö┼╝arami czy treningiem wyciskaj─ůcym si├│dme poty. Istniej─ů inne, ┼éagodniejsze, ale i r├│wnie skuteczne sposoby na pozbycie si─Ö nadprogramowych kilogram├│w. Nie ma tu jednak miejsca na przypadkowe zaj─Öcia i ─çwiczenia, w ustaleniu planu treningowego pomo┼╝e do┼Ťwiadczony trener osobisty.

Trener personalny pomoże ułożyć trening

Najpowa┼╝niejszym b┼é─Ödem os├│b rozpoczynaj─ůcych swoj─ů przygod─Ö z treningiem jest brak planu. To nie jest tak, ┼╝e na si┼éowni─Ö wystarczy przyj┼Ť─ç, usi─ů┼Ť─ç na rowerku, stan─ů─ç na orbitreku czy wzi─ů─ç ci─Ö┼╝arki w r─Ök─Ö i wykona─ç kilka powt├│rze┼ä. Kluczem efektywnego treningu jest dopasowanie ─çwicze┼ä i ich rodzaju do indywidualnych potrzeb i cel├│w, jakie si─Ö przed sob─ů stawia. Tutaj pomaga trener, kt├│ry zawsze powinien by─ç na miejscu. Wi─Öksze plac├│wki oferuj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç wynaj─Öcia na bezp┼éatn─ů konsultacj─Ö trenera przy zapisach na pierwsze zaj─Öciach.

Osobisty trening z trenerem jest dro┼╝szy ni┼╝ ─çwiczenia w grupach, ale za to szybciej i skuteczniej pomaga osi─ůgn─ů─ç wymarzony cel. Trener dopasowuje zestaw ─çwicze┼ä i sesje (powt├│rzenia) pod kondycj─Ö ─çwicz─ůcego, bierze pod uwag─Ö jego wiek, budow─Ö cia┼éa i poziom zaawansowania. Niew─ůtpliw─ů zalet─ů jest wi─Öksza motywacja, poniewa┼╝ indywidualne ─çwiczenia wymagaj─ů wi─Ökszego skupienia, jest si─Ö dodatkowo mobilizowanym i ma si─Ö pewno┼Ť─ç, ┼╝e jest na miejscu druga osoba, kt├│ra czuwa nie tylko nad poprawno┼Ťci─ů wykonywanych ─çwicze┼ä, ale i samopoczuciem.

Dobry trener personalny reaguje na bie┼╝─ůco. Widz─ůc, ┼╝e jakie┼Ť ─çwiczenie sprawia trudno┼Ť─ç, mo┼╝e zaproponowa─ç alternatywy lub zmniejszy─ç liczb─Ö powt├│rze┼ä. Tak samo obserwuj─ůc z┼éy nastr├│j ─çwicz─ůcego (ka┼╝dy ma w ko┼äcu z┼éy dzie┼ä), mo┼╝e zaproponowa─ç inne ─çwiczenia, aby dodatkowo nie obci─ů┼╝a─ç psychicznie, skupiaj─ůc si─Ö na tym, aby osoba ─çwicz─ůca nie straci┼éa ch─Öci. Ponadto poka┼╝e, jak porusza─ç si─Ö po si┼éowni, jak korzysta─ç z maszyn, co z┼éamie wstyd i op├│r ka┼╝dej pocz─ůtkuj─ůcej osoby. Z tego te┼╝ powodu efekty indywidualnych ─çwicze┼ä wida─ç szybciej ni┼╝ przy treningach grupowych!

Taniec, czyli odchudzanie w rytm gor─ůcych rytm├│w

Taniec mo┼╝e by─ç ┼Ťwietnym hobby, sposobem na sp─Ödzenie wolnego czasu, a nawet ukszta┼étowanie sylwetki. W ofercie klubu fitness przoduj─ů zaj─Öcia zumby i salsy ÔÇô nic dziwnego, gor─ůce rytmy zach─Öcaj─ů do zabawy, energia pobudza do dzia┼éania, a zmys┼éowe ruchy wydobywaj─ů kobieco┼Ť─ç. Wbrew pozorom nie s─ů to tylko zaj─Öcia dla pa┼ä ÔÇô z powodzeniem mog─ů ─çwiczy─ç r├│wnie┼╝ panowie, kt├│rzy w ten spos├│b chc─ů poprawi─ç koordynacj─Ö ruchow─ů.

Najcz─Ö┼Ťciej na tanecznych zaj─Öciach fitness prowadzona jest zumba. To jedna z najprzyjemniejszych form na zgubienie kalorii! ┼ü─ůczy taniec z aerobikiem, a ─çwiczenia wykonuje si─Ö w okre┼Ťlonych kombinacjach do energicznej, cz─Östo latynoskiej, muzyki. Zaliczana jest do treningu cardio z elementami treningu wytrzyma┼éo┼Ťciowego i kszta┼étuj─ůcego sylwetk─Ö.

Basen to ┼Ťwietny pomys┼é!

Z dobrodziejstwa basenu powinny korzysta─ç przede wszystkim osoby, kt├│re z jakich┼Ť wzgl─Öd├│w nie mog─ů uprawia─ç intensywnych ─çwicze┼ä. Mo┼╝na wybra─ç si─Ö do miejskiej p┼éywalni lub sprawdzi─ç ofert─Ö si┼éowni w danym mie┼Ťcie, poniewa┼╝ wi─Öksze plac├│wki dysponuj─ů r├│wnie┼╝ przestrzeni─ů basenow─ů. Ju┼╝ sama obecno┼Ť─ç w wodzie i wykonywanie powolnych ruch├│w pomagaj─ů zlikwidowa─ç stres i napi─Öcie, a bardziej anga┼╝uj─ůce ─çwiczenia wyszczuplaj─ů cia┼éo.

Niezwyk┼ée korzy┼Ťci przynosi gimnastyka w wodzie. Z zaj─Ö─ç mog─ů korzysta─ç osoby starsze, kobiety w ci─ů┼╝y, po operacjach i kontuzjach czy przy problemach z kr─Ögos┼éupem. Nie bez przyczyny fizjoterapeuci cz─Östo osobom prowadz─ůcym siedz─ůcy tryb ┼╝ycia zalecaj─ů p┼éywanie na plecach ÔÇô ta forma aktywno┼Ťci rozwija mi─Ö┼Ťnie klatki piersiowej, usprawnia uk┼éad oddechowy, korzystnie wp┼éywa na serce i ca┼éy uk┼éad krwiono┼Ťny, a mo┼╝e nawet zmniejszy─ç uporczywe b├│le kr─Ögos┼éupa.

─ćwiczenia w wodzie to najlepszy spos├│b na rozpocz─Öcie aktywno┼Ťci fizycznej przez osoby oty┼ée. Z pozoru s─ů lekkie i nieobci─ů┼╝aj─ůce, nie czu─ç dyskomfortu zwi─ůzanego z obci─ů┼╝eniem mi─Ö┼Ťni czy staw├│w, ale efekty s─ů niezwykle korzystne, poniewa┼╝ podnosi si─Ö og├│lna wydolno┼Ť─ç organizmu i rozwijaj─ů si─Ö mi─Ö┼Ťnie. Regularny wodny trening zapewni ┼Ťwietne zdrowie, lepsz─ů kondycj─Ö oraz wzmocni odporno┼Ť─ç.

Na koniec relaks w strefie wellness

Strefa wellness w klubach pojawia si─Ö nie bez powodu. To tak┼╝e swego rodzaju fitness (zgodnie z filozoficznym nurtem), kt├│rego zadaniem jest osi─ůgni─Öcie pe┼éni r├│wnowagi na wszystkich p┼éaszczyznach funkcjonowania cz┼éowieka: fizycznej, duchowej i umys┼éowej. Harmonia jest niezb─Ödna, aby osi─ůgn─ů─ç szcz─Ö┼Ťcie. Jak to si─Ö uzyskuje? Stawiaj─ůc na relaks i uspokojenie cia┼éa po wyczerpuj─ůcych ─çwiczeniach.

Strefa wellness najcz─Ö┼Ťciej wyposa┼╝ona jest ÔÇô jak ju┼╝ zosta┼éo wy┼╝ej wspomniane ÔÇô w sauny, ┼éa┼║nie i jacuzzi. Niekt├│re maj─ů wydzielon─ů stref─Ö relaksu, na przyk┼éad z lampami emituj─ůcymi bezpieczne promieniowanie UV poprawiaj─ůce nie tylko samopoczucie, ale te┼╝ kondycj─Ö sk├│ry i cia┼éa. Wellness pomaga zregenerowa─ç si─Ö po wysi┼éku, odzyska─ç r├│wnowag─Ö psychiczn─ů, to r├│wnie┼╝ doskona┼éy spos├│b na relaks po ci─Ö┼╝kim dniu.

Sauna jest bardzo korzystna dla pi─Ökna. Dzia┼éa relaksuj─ůco i oczyszczaj─ůco, a ciep┼éo otwiera pory sk├│rne i pomaga usun─ů─ç zanieczyszczenia i toksyny. Rezultatem jest pi─Ökna i g┼éadka sk├│ra, ale jonizowane powietrze (takie jest na przyk┼éad w saunie fi┼äskiej) skutecznie r├│wnie┼╝ odblokowuje g├│rne drogi oddechowe. Nowicjuszom polecana jest sauna parowa ÔÇô tam wysoka wilgotno┼Ť─ç u┼éatwia oddychanie, wzmacnia prac─Ö serca, poprawia metabolizm, hartuje organizm i poprawia og├│lny stan zdrowia. Jednak korzystanie z sauny prawej nie jest zalecane po ci─Ö┼╝kim wysi┼éku fizycznym ÔÇô zdecydowanie lepiej wybra─ç j─ů po p┼éywaniu czy mniej forsownych ─çwiczeniach.

Przed skorzystaniem ze strefy wellness nale┼╝y zapozna─ç si─Ö z instrukcjami i przeciwwskazaniami. Z regu┼éy jedna sesja nie powinna by─ç d┼éu┼╝sza ni┼╝ 15 minut, a z saun nie powinny na przyk┼éad korzysta─ç kobiety w ci─ů┼╝y, po udarach czy cierpi─ůce na choroby sk├│ry jak grzybica.

─ćwiczenia w wodzie, klubie fitness, taniec i regeneracja w strefie relaksu ÔÇô wystarczy je po┼é─ůczy─ç, aby uzyska─ç zadowalaj─ůce efekty! Jednak plan treningowy warto ustali─ç z profesjonalist─ů, kt├│ry uwzgl─Ödni mo┼╝liwo┼Ťci organizmu, cele, a tak┼╝e poka┼╝e, jak poprawnie wykonywa─ç ─çwiczenia. Nie zalecamy samodzielnego podejmowania si─Ö treningu, je┼Ťli nie posiada si─Ö stosownej wiedzy i do┼Ťwiadczenia ÔÇô w tym zakresie warto zaufa─ç wykwalifikowanym trenerom, kt├│rzy s─ů do dyspozycji w klubie fitness.


Źródła:

  • https://wformie24.poradnikzdrowie.pl/rekreacja/plywanie/aqua-aerobik-czyli-gimnastyka-w-wodzie-przykladowe-cwiczenia-wideo-aa-3rGz-bXk4-avc9.html
  • http://party.pl/porady/zdrowie/fitness-i-sport/plywanie-na-plecach-technika-efekty-kalorie-103149-r1/
  • https://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/abc-cwiczen/trening-personalny-czy-warto-cwiczyc-z-trenerem-osobistym-aa-L468-W6M4-uoQA.html
  • https://portal.abczdrowie.pl/plywanie-a-kregoslup
  • https://menway.interia.pl/aktywnosc/news-chodzenie-na-silownie-to-nie-wszystko,nId,937031
  • http://swiatnaobcasach.pl/taniec-sposob-na-ladna-sylwetke-jak-wybrac-szkole-tanca/
  • https://www.branzafitness.com/wellness-klubie-fitness/
  • https://www.innyswiat.eu/strefarelaksu/
  • https://zdrowie.tvn.pl/a/sauna-parowa-sposob-korzystania-dzialanie-zalety-i-przeciwwskazania

Dodaj komentarz

Zobacz tak┼╝e

Jak obliczy─ç ile powinno si─Ö wa┼╝y─ç – sprawd┼║, zanim przejdziesz na diet─Ö

Walka z nadprogramowymi kilogramami rozpoczyna si─Ö najcz─Ö┼Ťciej wraz z nastaniem ciep┼éych d…