Mijaj膮 godziny, a Ty nadal le偶ysz w 艂贸偶ku ze wzrokiem wbitym w sufit? Kr臋cisz si臋, starasz wyciszy膰 i nic. Bezsenno艣膰, bo o niej mowa, dotyka coraz wi臋cej os贸b. Szacuje si臋, 偶e cierpi na ni膮 co trzeci mieszkaniec naszego globu. Jak sobie z ni膮 radzi膰?

U niemal ka偶dego co jaki艣 czas pojawiaj膮 si臋 k艂opoty ze snem. Trudno nam zasn膮膰 po ci臋偶kim, stresuj膮cym dniu, b膮d藕 po prostu gdy nie czujemy si臋 najlepiej. Zwykle jednak k艂opoty ze snem mijaj膮 i wszystko wraca do normy. Bywa jednak, 偶e takie zaburzenia zaczynaj膮 przeci膮ga膰 si臋 w czasie – w贸wczas konieczna jest wizyta u specjalisty.

Podpowiadamy Ci jednak, co mo偶esz zrobi膰, aby sprawi膰, 偶e b臋dziesz m贸g艂 si臋 cieszy膰 z powiedzenia sen, to zdrowie.

5 sposob贸w na lepszy sen:

Rytm dnia. Staraj si臋 k艂a艣膰 oraz wstawa膰 codziennie o tej samej godzinie.

Nie jedz tu偶 przed snem. Unikaj tak偶e coli, kawy i mocnej herbaty, poniewa偶 te u偶ywki jedynie Ci臋 pobudz膮.

Nie zasypiaj przy w艂膮czonym tv oraz 艣wietle. Po pierwsze – nie wyciszysz si臋, wi臋c tym samym – nie odpoczniesz. Po drugie, gdy si臋 do tego przyzwyczaisz, ci臋偶ko b臋dzie Ci zasn膮膰 w innych warunkach.

Porzu膰 tu偶 przed snem prac臋, emocjonuj膮cy film czy powa偶n膮 rozmow臋. Pobudzona, rozemocjonowana d艂ugo b臋dziesz czeka膰 na to, a偶 si臋 uspokoisz. Im d艂u偶ej b臋dziesz czeka膰, tym b臋dziesz bardziej zm臋czona. A cz臋sto dzieje si臋 na przek贸r. Im wi臋ksze zm臋czenie, tym ci臋偶ej jest usn膮膰.

Zatroszcz si臋 o wilgotno艣膰 powietrza. Ponadto zadbaj聽o to, aby w czasie usypiania nie marzn膮膰.

Je艣li 偶aden z powy偶szych sposob贸w nie podzia艂a, w贸wczas wsta艅, pos艂uchaj relaksuj膮cej muzyki, zajmij si臋 czytaniem. Zr贸b wszystko, aby poczu膰 si臋 dobrze i spr贸buj ponownie zasn膮膰. Przekr臋canie si臋 w 艂贸偶ku z boku na bok mo偶e tylko pogorszy膰 spraw臋. 艁贸偶ko, czyli miejsce, kt贸re ma si臋 kojarzy膰 z przyjemno艣ci膮 i odpoczynkiem, Tobie b臋dzie jedynie z bezsennymi nocami.

2 komentarze

  1. sylwia

    liczenie baran贸w pomaga 馃槈

    Odpowiedz

  2. Kinga

    Stara艂am si臋 jak najp贸藕niej k艂a艣膰 spa膰, przed za艣ni臋ciem ogl膮da艂am film, by szybciej zm臋czy膰 oczy i w og贸le. Nie objada艂am si臋 przed p贸j艣ciem spa膰 i wraz si臋 przekr臋ca艂am z boku na bok. Wyczyta艂am gdzie艣 w kolorowym pi艣mie o muzyce serca soundofsoul, jestem z okolic 艂odzi i tutaj si臋 zajmuj膮 nagrywaniem tej muzyki. Po pierwszym tygodniu ju偶 poprawa by艂a widoczna, bo troch臋 sen mi si臋 wyd艂u偶y艂.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Zobacz tak偶e

Ochrona przed dzia艂aniem UV – sprawd藕, jak odczytywa膰 zwi膮zane z ni膮 oznaczenia na kosmetykach

Ochrona przed promieniowaniem s艂onecznym jest dla Twojej sk贸ry niezwykle istotna. Sprawd藕,…