Zrzucenie nadprogramowych kilogram贸w to cel nadrz臋dny dla ca艂kiem sporej rzeszy kobiet, kt贸re przegl膮daj膮c si臋 codziennie w lustrze nie mog膮 pogodzi膰 si臋 z widokiem wystaj膮cego brzuszka czy zbyt masywnych po艣ladk贸w. Dlatego te偶 coraz cz臋艣ciej podejmujemy walk臋 z w艂asnymi kompleksami poprzez odchudzanie. Redukcja masy cia艂a jest jednak na tyle z艂o偶onym procesem, 偶e jego powodzenie uzale偶nione jest od wielu czynnik贸w, na kt贸re w wi臋kszo艣ci mamy bardzo realny wp艂yw.

呕eby odchudzanie po raz kolejny nie zako艅czy艂o si臋 kompletnym fiaskiem warto zapozna膰 si臋 z praktycznymi poradami zwi臋kszaj膮cymi nasze szans臋 na zrzucenie nadwagi.

Jak zacz膮膰 odchudzanie 鈥 realny cel

Prawdziwe odchudzanie zaczyna si臋 jeszcze przed wprowadzeniem pierwszych zmian do codziennej diety czy przed rozpocz臋ciem bardziej aktywnego trybu 偶ycia. Od czego zatem rozpocz膮膰 odchudzanie? Od postawienia sobie realnego celu. Zbyt wysoko zawieszona poprzeczka ju偶 na pocz膮tku drogi do wymarzonej sylwetki mo偶e negatywnie wp艂ywa膰 na poziom naszej motywacji, ale przede wszystkim mie膰 destrukcyjny wp艂yw na stan naszego zdrowia. Zbyt intensywny wysi艂ek fizyczny w po艂膮czeniu z restrykcyjn膮 diet膮 to prosta droga do zaburze艅 prawid艂owej pracy organizmu.

Jak zacz膮膰 si臋 zdrowo odchudza膰? Dostosowuj膮c diet臋 i 膰wiczenia tak, aby utrata wagi nast臋powa艂a w umiarkowanym tempie. W tym celu warto zwr贸ci膰 si臋 o pomoc do trenera personalnego lub dietetyka 鈥 specjalistyczna wiedza poparta latami do艣wiadcze艅 z pewno艣ci膮 pomo偶e upora膰 si臋 z odwiecznym problemem powracaj膮cych kilogram贸w.

Odchudzanie 鈥 jak zacz膮膰? Motywacja

Mo偶na przypuszcza膰, 偶e ka偶da kobieta ma za sob膮 przynajmniej (nie)jedn膮 pr贸b臋 odchudzania, dlatego wiele z nas jest 艣wiadomych trudno艣ci, jakie wi膮偶膮 si臋 z zachowaniem odpowiedniego poziomu motywacji d艂u偶ej ni偶 przez kilka tygodni. Dlatego te偶 coraz cz臋艣ciej zadajemy sobie pytanie: jak zacz膮膰 si臋 odchudza膰 i nie narazi膰 si臋 na nag艂y spadek motywacji? Pocz膮tkowy zapa艂 cz臋sto wynika z euforii zwi膮zanej z wizj膮 sylwetki gotowej na sezon bikini. Niestety nie spos贸b unikn膮膰 momentu kryzysu, kt贸ry pozbawia ch臋ci i ochoty do trening贸w czy trzymania diety.

W takich sytuacjach warto doceni膰 uzyskane dot膮d efekty zdrowego od偶ywiania czy regularnej aktywno艣ci fizycznej. Przerwanie odchudzania w po艂owie drogi to najgorsze, co mo偶emy zrobi膰 dla samych siebie. Aby ca艂y trud w艂o偶ony w zmian臋 stylu 偶ycia warto znale藕膰 w sobie wewn臋trzn膮 si艂臋 i hart ducha, kt贸re pozwol膮 na szcz臋艣liwe zako艅czenie rozpocz臋tej walki z nadwag膮. 艢wietnym sposobem na utrzymanie optymalnego poziomu motywacji podczas odchudzania s膮 stare d偶insy noszone 鈥瀦a czas贸w 艣wietno艣ci鈥. Im bli偶ej do zapi臋cia przyciasnych spodni, tym szybciej powraca zapa艂 do pracy.

Jak zacz膮膰 diet臋 – rozs膮dne podej艣cie do jedzenia

Nieod艂膮cznym elementem odchudzania jest zbilansowana dieta, kt贸ra powinna by膰 dostosowana do indywidualnych preferencji oraz aktualnego stanu zdrowia. Z tego wzgl臋du stosowanie uniwersalnych diet odchudzaj膮cych, kt贸re nieustannie kr膮偶膮 w sieci nie jest najlepszym rozwi膮zaniem. S艂ysz膮c s艂owo 鈥瀌ieta鈥 wiele z nas niemal automatycznie my艣li o restrykcyjnych planach 偶ywieniowych, kt贸re w wi臋kszo艣ci nie maj膮 nic wsp贸lnego ze zdrowym odchudzaniem.

Wy艣wietl ten post na Instagramie.

yum yum yum

Post udost臋pniony przez gallery 171 (@gal.lery171)

Zatem od czego zacz膮膰 diet臋? Od rozprawienia si臋 z b艂臋dnym my艣leniem o diecie jako tymczasowym ograniczeniu spo偶ycia konkretnych grup produktowych. Diet臋 warto rozpatrywa膰 w kategoriach zdrowych nawyk贸w 偶ywieniowych, kt贸re na sta艂e powinny sta膰 si臋 integraln膮 cz臋艣ci膮 naszego jad艂ospisu. Stosowanie uniwersalnych diet eliminuj膮cych cenne substancje od偶ywcze mog膮 skutkowa膰 nie tylko znienawidzonym przez nas efektem jojo, ale przede wszystkich zaburzeniem naturalnej gospodarki organizmu.

Od czego zacz膮膰 diet臋 odchudzaj膮c膮 鈥 deficyt kaloryczny

Warunkiem koniecznym do skutecznej redukcji masy cia艂a jest zjawisko deficytu kalorycznego. Zachodzi ono w momencie, gdy liczba spo偶ywanych kalorii jest mniejsza od dziennego zapotrzebowania energetycznego o 200-300 kcal. Jak obliczy膰 swoje dzienne zapotrzebowanie? W internecie mo偶na znale藕膰 wiele kalkulator贸w odchudzania, kt贸re bazuj膮 na kilku zmiennych warto艣ciach. Przy obliczaniu ilo艣ci energii, kt贸ra potrzebna jest do prawid艂owego funkcjonowania organizmu najcz臋艣ciej bierze si臋 pod uwag臋 p艂e膰, wiek, wzrost, wag臋 oraz poziom aktywno艣ci fizycznej.

Zdrowe i skuteczne odchudzanie nie mo偶e jednak opiera膰 si臋 tylko i wy艂膮cznie na obliczaniu kaloryczno艣ci posi艂k贸w. Planuj膮c diet臋 redukcyjn膮 warto zwraca膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 na sk艂ad spo偶ywanych produkt贸w, unikaj膮c tych obfituj膮cych w t艂uszcze zwierz臋ce, w臋glowodany proste czy sztuczne substancje konserwuj膮ce.

Jak rozpocz膮膰 diet臋 鈥 regularne posi艂ki

Przy rozpocz臋ciu odchudzania liczy si臋 nie tylko kaloryczno艣膰 i jako艣膰 produkt贸w spo偶ywczych, ale r贸wnie偶 cz臋stotliwo艣膰 spo偶ywania posi艂k贸w. W kontek艣cie zdrowego i efektywnego odchudzania bardzo cz臋sto przywo艂uje si臋 zasad臋 5 posi艂k贸w dziennie, jednak powoli si臋 od niej odchodzi. Nie oznacza to jednak, 偶e regularno艣膰 przyjmowania posi艂k贸w nie ma znaczenia, a wr臋cz przeciwnie. Optymalna liczba dziennych posi艂k贸w mo偶e jednak 4 lub 6, w zale偶no艣ci od indywidualnych potrzeb. Grunt to nie dopu艣ci膰 do uczucia g艂odu, kt贸re 艣wiadczy o zbyt niskim st臋偶eniu glukozy we krwi i powoduje nag艂e napady ob偶arstwa.

Jak zacz膮膰 diet臋 i 膰wiczenia 鈥 aktywno艣膰 fizyczna

Dieta odchudzaj膮ca owocuje znacznie lepszymi efektami, gdy w parze ze zmian膮 nawyk贸w 偶ywieniowych idzie aktywno艣膰 fizyczna. Na samym pocz膮tku przygody ze sportem warto jednak zachowa膰 zdrowy rozs膮dek, zaczynaj膮c od umiarkowanego wysi艂ku przystosowanego do aktualnej kondycji fizycznej. Zbyt intensywne treningi mog膮 nie tylko generowa膰 bolesne kontuzje, ale przede wszystkim by膰 wielkim szokiem dla organizmu, kt贸ry do tej pory nie by艂 nara偶ony na tak du偶e ubytki energetyczne.

 

Od jakich 膰wicze艅 zacz膮膰 odchudzanie?

膯wiczenia odchudzaj膮ce powinny by膰 dopasowane do aktualnego poziomu sprawno艣ci ruchowej. Walk臋 z nadwag膮 warto rozpocz膮膰 od trening贸w kardio, kt贸rych charakteryzuj膮 si臋 umiarkowan膮 intensywno艣ci膮 i stosunkowo d艂ugim czasem trwania. Treningi cardio s膮 o tyle dobrym pomys艂em, 偶e nie tylko pomagaj膮 w spalaniu zb臋dnej tkanki t艂uszczowej, ale dodatkowo poprawiaj膮 og贸ln膮 kondycj臋 fizyczn膮.

Jak zacz膮膰 膰wiczy膰? Dla os贸b pocz膮tkuj膮cych 艣wietnym rozwi膮zaniem okazuj膮 si臋 szybkie spacery lub nordic walking, kt贸re anga偶uj膮 do pracy niemal wszystkie partie cia艂a, a do tego pozwalaj膮 systematycznie zwi臋ksza膰 pojemno艣膰 p艂uc i wytrzyma艂o艣膰 mi臋艣niow膮.

Widoczne rezultaty mo偶na zauwa偶y膰 r贸wnie偶 przy regularnych wizytach na basenie 鈥 p艂ywanie czy aqua-aerobik pozwalaj膮 zgubi膰 nadwy偶k臋 kilogram贸w, ale bez zb臋dnego obci膮偶ania mi臋艣ni czy staw贸w.

Z kolei jazda na rowerze r贸wnie偶 wspomaga odchudzanie 鈥 polecana jest szczeg贸lnie osobom, kt贸re zmagaj膮 si臋 z problemem przeci膮偶enia staw贸w i wi膮zade艂 kolanowych czy staw贸w skokowych. Jak wida膰 mo偶liwo艣ci jest wiele, a aktywno艣膰 fizyczna wcale nie musi by膰 przykrym dodatkiem do kuracji odchudzaj膮cych 鈥 warto wypr贸bowa膰 wielu dyscyplin sportowych i wybra膰 t膮, kt贸ra sprawia nam najwi臋ksz膮 przyjemno艣膰.

Dodaj komentarz

Zobacz tak偶e

Co je艣膰 przed treningiem, a co po treningu?

Regularna aktywno艣膰 fizyczna powoli przestaje by膰 jedynie 艣rodkiem w walce o wymarzon膮 syl…