Bycie fit sta艂o si臋 ju偶 poniek膮d modne i bardzo dobrze. Dbanie o siebie ma ogromne znaczenie nie tylko dla naszego wygl膮du, ale przede wszystkim kondycji zdrowotnej organizmu. M贸wi膮, 偶e w zdrowym ciele zdrowy duch i jest w tym mn贸stwo prawdy. Aby jednak tak si臋 sta艂o musimy postawi膰 na duet treningu i zbilansowanej diety. Jak to zrobi膰. Jakie czynniki bra膰 pod uwag臋, aby sta膰 si臋 w pe艂ni fit, a tym samym czu膰 si臋 dobrze w swoim ciele? Podpowiadamy.

By膰 fit 鈥 co to oznacza?

Samo s艂owo 鈥瀎it鈥 w j臋zyku angielskim oznacza po prostu ,,w dobrej kondycji鈥. Bycie fit jest wi臋c to偶same z tym, 偶e nasz organizm jest w bardzo dobrej formie bior膮c pod uwag臋 zar贸wno jako艣膰 zdrowia, jak r贸wnie偶 wydolno艣膰. Oczywi艣cie nie bez znaczenia pozostaje tak偶e pi臋kna, zgrabna sylwetka, o kt贸rej marzy wi臋kszo艣膰 z nas. Rzecz jasna nikt nie jest doskona艂y i warto jest akceptowa膰 mankamenty na jakie nie mamy wp艂ywu, niemniej zadbany organizm odwdzi臋czy nam si臋 po stokro膰 鈥 dobrym samopoczuciem, energi膮 do dzia艂ania, s艂owem 鈥 lepsz膮 jako艣ci膮 偶ycia.

Zaczynamy by膰 fit

Rozpocz臋cie drogi pt. jestem fit zwykle wi膮偶e si臋 ze zmian膮 pewnych nawyk贸w, systematyczno艣ci膮 i du偶膮 dawk膮 motywacji. Je艣li chcemy zmieni膰 co艣 w swoim 偶yciu, nie mo偶e by膰 to robione z przymusu, pod presj膮. Warto po prostu zacz膮膰 dzia艂anie od u艣wiadomienia sobie tego, 偶e robimy to tylko i wy艂膮cznie dla siebie, dla w艂asnego komfortu i sprawienia, 偶e nasz organizm b臋dzie d艂u偶ej cieszy艂 si臋 dobrym zdrowiem.

W艣r贸d czynnik贸w, jakie sk艂adaj膮 si臋 na bycie fit jest mi臋dzy innymi to, 偶e musimy bardzo zadba膰 o to, co znajduje si臋 na naszych talerzach. W praktyce oznacza to zdrow膮 i zbilansowan膮 diet臋 dostosowan膮 do naszych indywidulanych preferencji, trybu 偶ycia, kondycji zdrowia, jak r贸wnie偶 kaloryczno艣ci.

Ogromnie wa偶n膮 kwesti膮 jest zadbanie o regularno艣膰 posi艂k贸w 鈥 tutaj optymalnym odst臋pem czasu mi臋dzy nimi s膮 3 godziny 鈥 oczywi艣cie w miar臋 mo偶liwo艣ci. Kolejny krok na drodze o walk臋 o lepsz膮 siebie jest zatroszczenie o higien臋 snu. Ten jest ogromnie wa偶ny, odpowiada za regeneracj臋 organizmu, prac臋 uk艂adu nerwowego i og贸ln膮 energi臋 do dzia艂ania. M贸wi膮, 偶e sen, to zdrowie i rzeczywi艣cie tak jest.

Nie bez znaczenia pozostaje tak偶e wprawienie cia艂a w ruch. Pami臋tajmy o tym, 偶e nawet z pozoru zwyk艂y spacer mo偶e okaza膰 si臋 dla nas zbawienny. Nie ma nic gorszego ni偶 rezygnacja z aktywno艣ci. Takie dzia艂anie, to kr贸tka droga do oty艂o艣ci, jak r贸wniej pojawienia si臋 na horyzoncie wielu gro藕nych chor贸b, w tym np. cukrzycy.

Bycie fit, a dieta

Zwracanie uwagi na to, co si臋 znajdzie na naszych talerzach jest ogromnie wa偶ne. Pami臋tajmy o tym, 偶e ka偶da z nas jest inna, a co za tym idzie 鈥 jedna, sprawdzona dieta dla ka偶dego po prostu nie istnieje. W gr臋 wchodz膮 zar贸wno indywidualne predyspozycje organizmu, jak r贸wnie偶 poziom aktywno艣ci (kaloryczno艣膰 diety). O ile nie ma jednego przepisu dla ka偶dej z nas, o tyle istnieje kilka czynnik贸w, kt贸re determinuj膮 jako艣膰 zdrowego 偶ywienia.

W艣r贸d nich znajduje si臋 mi臋dzy innymi to, aby unika膰 gotowych produkt贸w, przetworzonych etc. Nie bez znaczenia pozostaje tak偶e zrezygnowanie ze sma偶enia, a zw艂aszcza w towarzystwie g艂臋bokiego t艂uszczu w duecie z grub膮 panierk膮 na kt贸rej ten si臋 osadza. Kolejny krok do bycia fit, to rezygnacja z u偶ywek oraz cukr贸w prostych (s艂odkie napoje, cukierki etc.). Pami臋tajmy tak偶e o wspomnianej regularno艣ci posi艂k贸w i bezwzgl臋dnej 偶elaznej zasadzie, jak膮 jest jedzenie 艣niadania. To w艂a艣nie ono daje nam energi臋 do dzia艂ania. Ka偶dy posi艂ek powinien mie膰 towarzystwo w postaci warzyw. Wa偶ne jest tak偶e picie wody 鈥 co najmniej p贸艂tora litra dziennie, a je艣li stawiamy na aktywno艣膰, to relatywnie wi臋cej.

Chcesz by膰 fit? Zacznij si臋 rusza膰!

Najgorsz膮 z mo偶liwych sytuacji to ta w kt贸rej siedzimy wiele godzin za biurkiem, a wracaj膮c do domu korzystamy z auta lub komunikacji miejskiej, 偶eby nast臋pnie w zaciszu sypialni odda膰 si臋 b艂ogiemu lenistwu. Brak aktywno艣ci fizycznej zdecydowanie os艂abia jako艣膰 naszego 偶ycia. To nie tylko spadek energii, brak motywacji, ale tak偶e bardzo kr贸tka droga do pojawienia si臋 wielu gro藕nych chor贸b, kt贸re cz臋sto zagra偶aj膮 nawet naszemu 偶yciu.

O ile wiele z nas ma w sobie odpowiedni膮 doz臋 motywacji do dzia艂ania i potrafi samodzielnie zadba膰 o treningi, o tyle r贸wnie du偶o nie do ko艅ca jest 艣wiadoma od czego zacz膮膰. Tu z pomoc膮 przychodzi pomoc trenera personalnego, kt贸rzy dobierze 膰wiczenia zar贸wno do naszych mo偶liwo艣ci, jak i potrzeb. Jest to inwestycja w siebie, wi臋c warto wygospodarowa膰 na ni膮 艣rodki. Na rynku jest wiele mo偶liwo艣ci rozwi膮za艅 sytuacji finansowej, je艣li nie pozwala nam ona na realizacj臋 plan贸w treningowych pod okiem specjalisty. Tu z pomoc膮 przychodzi np. po偶yczka online, kt贸r膮 mo偶na okre艣li膰 jako po偶yczk臋 na metamorfoz臋 swojego wygl膮du. Takie dzia艂anie pomo偶e nie tylko uwierzy膰 w siebie, sprawi膰, 偶e wprawimy cia艂o w ruch, ale przede wszystkim 鈥 zadba膰 o jako艣膰 naszego zdrowia. W ko艅cu na tym polega bycie fit.

Dodaj komentarz

Zobacz tak偶e

3 powody, aby pi膰 soki naturalne

Soki naturalne z roku na rok ciesz膮 si臋 bardzo du偶膮 popularno艣ci膮, g艂贸wnie ze wzgl臋du na r…