Moda dociera wsz臋dzie, nawet na nasze talerze. Sprawd藕, jakie dietetyczne trendy b臋d膮 rz膮dzi艂y w 2017 r. Czym mo偶esz si臋 zainspirowa膰, aby tryska膰 witalno艣ci膮 i cieszy膰 si臋 dobrym zdrowiem?

Fleksitarianizm – postaw na moc warzyw

Trendem, kt贸ry zdaniem wielu ekspert贸w ds. 偶ywienia b臋dzie na topie jest fleksitarianizm. Co to takiego? Mowa o tak zwanym elastycznym wegetarianizmie. Mo偶esz si臋 nim zainteresowa膰 je艣li chcesz, aby w Twoim jad艂ospisie znalaz艂y si臋 potrawy bazuj膮ce na warzywach i owocach, a przy tym nie potrafisz zrezygnowa膰 z jedzenia mi臋sa.

Ta metoda 偶ywienia jest o tyle zdrowa, 偶e jak podaje Instytut 呕ywno艣ci i 呕ywienia, zwi臋kszenie spo偶ywania produkt贸w o pochodzeniu ro艣linnym stanowi jedn膮 ze skutecznych metod zapobiegania powstawania chor贸b nowotworowych. Ponadto jest to tak偶e pomocne we wspomaganiu odporno艣ci, walce ze stresem czy koniec ko艅c贸w, przedwczesnym starzeniem.

Dietetyczne trendy 2017 – souping

Pod poj臋ciem souping kryje si臋 „detoks” zupowy. Jest to jedna z metod oczyszczania organizmu, kt贸ra zyskuje coraz wi臋cej zwolennik贸w. Szturmem podbi艂a ju偶 Stany Zjednoczone, a teraz coraz 艣mielej wkrada si臋 do naszych rodzimych jad艂ospis贸w. Na czym polega souping? na przyrz膮dzaniu zup przyrz膮dzanych na wywarze ze 艣wie偶ych (dost臋pnych sezonowo) warzyw. Nie dodajesz do nich m膮ki ani 艣mietany. Zadaniem zupy jest tak偶e dostarczanie organizmowi nie mniej ni偶 120 kcal. Pami臋taj o tym, 偶e im wi臋cej zieleniny do niej dodasz, tym lepiej dla Ciebie.

Dietetyczne trendy 2017 – fioletowe posi艂ki

freshnfitcuisine.files.wordpress.com

Dietetycy z ca艂ego 艣wiata zapowiadaj膮: fiolet zdominuje w tym roku kuchni臋. Mowa o diecie skomponowanej na bazie purpurowych sk艂adnik贸w (owocach lub warzyw) bogatej w antyoksydanty. Maj膮 one bardzo korzystny wp艂yw na zdrowie cz艂owieka. Dzieje si臋 tak m.in. dlatego, i偶 skutecznie spowalniaj膮 one procesy starzenia si臋 sk贸ry, a ponadto dzia艂aj膮 przeciwzapalnie. Tak膮 nieocenion膮 baz膮 przeciwutleniaczy s膮 m.in. jagody acai, czarna porzeczka, winogrona czy buraki. W ostatnich znajdziemy m.in. kwas foliowy, witamin臋 C, mangan, 偶elazo oraz potas.

Bez wzgl臋du na to, na kt贸ry z 偶ywieniowych trend贸w si臋 zdecydujesz musisz pami臋ta膰 o tym, aby Twoj膮 g艂贸wn膮 zasad膮 偶ywienia by艂: racjonalizm. Warto tak偶e zasi臋gn膮膰 porady specjalisty.

Jeden komentarz

  1. renata

    ciekawe pomys艂y na diet臋 馃檪

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Zobacz tak偶e

Kobieta „Odwa偶ona” o 70 kg – wywiad z Danut膮 Awolusi

Jak Ty wygl膮dasz, masz boczki, fa艂dki na brzuchu, a t艂uszcz na nogach faluje niczym wzburz…