Ka偶da dieta niezale偶nie od formy zak艂ada stabilizacj臋, kt贸ra dotyczy regularnego od偶ywiania si臋. Poza sta艂ymi porami posi艂k贸w jest zalecane zredukowanie spo偶ycia w臋glowodan贸w oraz t艂uszczy. Czy proste wskaz贸wki wystarcz膮, aby schudn膮膰? Podstawowe zasady diety na odchudzanie powinny w zupe艂no艣ci wystarczy膰.

Nieregularny i stresuj膮cy tryb 偶ycia sprzyja podjadaniu, a nie 偶ywieniu si臋 w spos贸b racjonalny. Spo偶ywanie s艂odyczy, przek膮sek czy s艂onecznika pomi臋dzy posi艂kami powoduje wytworzenie dodatniego bilansu kalorycznego. Zbyt du偶e porcje obiadowe na talerzu tak偶e sprzyjaj膮 tyciu. Jak ustabilizowa膰 spos贸b 偶ywienia?

Dieta – wizyta u dietetyka

Pierwszym krokiem, jaki nale偶y wykona膰, jest wizyta u dietetyka. Specjalista na podstawie bada艅 okre艣li, w jaki spos贸b organizm przyjmuje poszczeg贸lne substancje od偶ywcze. Jeden cz艂owiek 艂atwiej przyswaja w臋glowodany inny bia艂ka. Wed艂ug zalece艅 eksperta mo偶na okre艣li膰, co ma znale藕膰 si臋 na talerzu. Doradztwo 偶ywieniowe oferuje np. Diet4U.pl firma zajmuj膮ca si臋 cateringiem dietetycznym na terenie ca艂ego kraju.

Dieta – Ilo艣膰 posi艂k贸w

Drugim krokiem jest okre艣lenie ilo艣ci posi艂k贸w. Najlepszym rozwi膮zaniem jest ustabilizowa膰 organizm na 4 posi艂kach, co cztery godziny. Regularne jedzenie o sta艂ych porach spowoduje, 偶e przestan膮 by膰 gromadzone zapasy na stan, kiedy d艂ugo nie dostarcza si臋 substancji od偶ywczych. Brak regularnego od偶ywiania si臋 powoduje, 偶e organizm 鈥瀋homikuje鈥 zapasy na potem. Wa偶ne jest, aby posi艂ki spo偶ywa膰 do godziny po przebudzeniu si臋 rano. Organizm bez 艣niadania zacznie gromadzenie zapas贸w w postaci t艂uszczu w przypadku braku porannego posi艂ku.

Poza ustalonym grafikiem obiad贸w czy 艣niada艅 nie wolno zapomina膰 o wykluczeniu z diety cukr贸w prostych. Dieta na odchudzanie zak艂ada odstawienie s艂odyczy, makaron贸w czy produkt贸w przetworzonych typu zupki z torebek. G艂贸wnie cukier oraz produkty bazuj膮ce na m膮ce s膮 przyczyn膮 tycia. Wa偶na jest tak偶e rezygnacja z t艂uszczy i du偶ej ilo艣ci mi臋sa. Bia艂ko niezb臋dne dla odbudowy kom贸rek jest zawarte tak偶e w ro艣linach.

Dieta – aktywno艣膰 fizyczna

Istotnym czynnikiem jest tak偶e aktywno艣膰 fizyczna przy odchudzaniu. Nie trzeba zapisywa膰 si臋 od razu na si艂owni臋, ale warto rozpocz膮膰 codzienne spacery przynajmniej od 15 minut do 30 minut dziennie. 膯wiczenia stymuluj膮ce metabolizm typu pajacyki czy skip w miejscu dope艂ni膮 ca艂ej aktywno艣ci. Pobudzony metabolizm zacznie spala膰 wi臋cej kalorii.

Podstawowe zasady om贸wione w artykule powinny pozwoli膰 na chudni臋cie do 5 kg miesi臋cznie, je艣li posi艂ki b臋d膮 regularne, niezbyt obfite i zostanie do nich do艂膮czona aktywno艣膰 fizyczna.

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt贸rych wype艂nienie jest wymagane, s膮 oznaczone symbolem *

Zobacz tak偶e

Produkty zwi臋kszaj膮ce odporno艣膰 – poznaj 5 z nich

Na dobr膮 odporno艣膰 organizmu ma wp艂yw wiele czynnik贸w. W艣r贸d nich wymienia si臋 spos贸b od偶y…