Ka┼╝da dieta niezale┼╝nie od formy zak┼éada stabilizacj─Ö, kt├│ra dotyczy regularnego od┼╝ywiania si─Ö. Poza sta┼éymi porami posi┼ék├│w jest zalecane zredukowanie spo┼╝ycia w─Öglowodan├│w oraz t┼éuszczy. Czy proste wskaz├│wki wystarcz─ů, aby schudn─ů─ç? Podstawowe zasady diety na odchudzanie powinny w zupe┼éno┼Ťci wystarczy─ç.

Nieregularny i stresuj─ůcy tryb ┼╝ycia sprzyja podjadaniu, a nie ┼╝ywieniu si─Ö w spos├│b racjonalny. Spo┼╝ywanie s┼éodyczy, przek─ůsek czy s┼éonecznika pomi─Ödzy posi┼ékami powoduje wytworzenie dodatniego bilansu kalorycznego. Zbyt du┼╝e porcje obiadowe na talerzu tak┼╝e sprzyjaj─ů tyciu. Jak ustabilizowa─ç spos├│b ┼╝ywienia?

Dieta ÔÇô wizyta u dietetyka

Pierwszym krokiem, jaki nale┼╝y wykona─ç, jest wizyta u dietetyka. Specjalista na podstawie bada┼ä okre┼Ťli, w jaki spos├│b organizm przyjmuje poszczeg├│lne substancje od┼╝ywcze. Jeden cz┼éowiek ┼éatwiej przyswaja w─Öglowodany inny bia┼éka. Wed┼éug zalece┼ä eksperta mo┼╝na okre┼Ťli─ç, co ma znale┼║─ç si─Ö na talerzu. Doradztwo ┼╝ywieniowe oferuje np. Diet4U.pl firma zajmuj─ůca si─Ö cateringiem dietetycznym na terenie ca┼éego kraju.

Dieta ÔÇô Ilo┼Ť─ç posi┼ék├│w

Drugim krokiem jest okre┼Ťlenie ilo┼Ťci posi┼ék├│w. Najlepszym rozwi─ůzaniem jest ustabilizowa─ç organizm na 4 posi┼ékach, co cztery godziny. Regularne jedzenie o sta┼éych porach spowoduje, ┼╝e przestan─ů by─ç gromadzone zapasy na stan, kiedy d┼éugo nie dostarcza si─Ö substancji od┼╝ywczych. Brak regularnego od┼╝ywiania si─Ö powoduje, ┼╝e organizm ÔÇ×chomikujeÔÇŁ zapasy na potem. Wa┼╝ne jest, aby posi┼éki spo┼╝ywa─ç do godziny po przebudzeniu si─Ö rano. Organizm bez ┼Ťniadania zacznie gromadzenie zapas├│w w postaci t┼éuszczu w przypadku braku porannego posi┼éku.

Poza ustalonym grafikiem obiad├│w czy ┼Ťniada┼ä nie wolno zapomina─ç o wykluczeniu z diety cukr├│w prostych. Dieta na odchudzanie zak┼éada odstawienie s┼éodyczy, makaron├│w czy produkt├│w przetworzonych typu zupki z torebek. G┼é├│wnie cukier oraz produkty bazuj─ůce na m─ůce s─ů przyczyn─ů tycia. Wa┼╝na jest tak┼╝e rezygnacja z t┼éuszczy i du┼╝ej ilo┼Ťci mi─Ösa. Bia┼éko niezb─Ödne dla odbudowy kom├│rek jest zawarte tak┼╝e w ro┼Ťlinach.

Dieta ÔÇô aktywno┼Ť─ç fizyczna

Istotnym czynnikiem jest tak┼╝e aktywno┼Ť─ç fizyczna przy odchudzaniu. Nie trzeba zapisywa─ç si─Ö od razu na si┼éowni─Ö, ale warto rozpocz─ů─ç codzienne spacery przynajmniej od 15 minut do 30 minut dziennie. ─ćwiczenia stymuluj─ůce metabolizm typu pajacyki czy skip w miejscu dope┼éni─ů ca┼éej aktywno┼Ťci. Pobudzony metabolizm zacznie spala─ç wi─Öcej kalorii.

Podstawowe zasady om├│wione w artykule powinny pozwoli─ç na chudni─Öcie do 5 kg miesi─Öcznie, je┼Ťli posi┼éki b─Öd─ů regularne, niezbyt obfite i zostanie do nich do┼é─ůczona aktywno┼Ť─ç fizyczna.

Dodaj komentarz

Zobacz tak┼╝e

Jak schudn─ů─ç 10 kg? Sprawd┼║, jak przygotowa─ç swoj─ů sylwetk─Ö na wiosn─Ö

Do pierwszego dnia wiosny pozosta┼éy niespe┼éna dwa miesi─ůce, co jest bardzo dobr─ů wiadomo┼Ťc…