D膮偶enie do smuk艂ej i zgrabnej sylwetki przy艣wieca milionom kobiet na ca艂ym 艣wiecie, kt贸re pragn膮 wreszcie poczu膰 si臋 atrakcyjnie i patrze膰 w swoje lustrzane odbicie bez kompleks贸w. Odchudzanie to proces niezwykle skomplikowany, kt贸ry przynosi po偶膮dane rezultaty tylko pod warunkiem konsekwentnego stosowania si臋 do kilku podstawowych zasad. Jedn膮 z nich jest wyeliminowanie z艂ych nawyk贸w 偶ywieniowych i zast膮pienie ich zdrow膮 diet膮 obfituj膮c膮 w cenne w艂a艣ciwo艣ci od偶ywcze wspomagaj膮ce redukcj臋 wagi. Zatem jakie produkty je艣膰 na diecie?


Co je艣膰 na odchudzanie? A mo偶e nie je艣膰 wcale?

Na samym pocz膮tku warto rozstrzygn膮膰 kwesti臋 g艂od贸wek. Dieta bardzo cz臋sto mylnie uto偶samiana jest z drastycznym ograniczeniem spo偶ywanych kalorii, co r贸wnie dobrze mo偶na nazwa膰 g艂od贸wk膮. G艂odzenie si臋 to prosty spos贸b na szybkie wyniszczenie organizmu, kt贸rego naturaln膮 reakcj膮 obronn膮 b臋dzie magazynowanie zapas贸w niezb臋dnych do jego funkcjonowania. Dieta redukcyjna co prawda opiera si臋 na deficycie kalorycznym, jednak przy g艂od贸wce jest on zwyczajnie zbyt wysoki, aby uzna膰 odchudzanie za bezpieczne dla zdrowia. Stosuj膮c g艂od贸wk臋 mo偶na co prawda b艂yskawicznie zrzuci膰 kilka kilogram贸w w kilka dni, kt贸re najcz臋艣ciej b臋d膮 efektem spalania glikogenu z w膮troby, a nie tkanki t艂uszczowej.

Wy艣wietl ten post na Instagramie.

Tonight I鈥檓 having chilli con carne. This dish is delish! Chilli con carne literally means chilli with meat. It originate from either northern Mexico or southern Texas – it鈥檚 not clear. I used @cleaversorganicmeat organic beef mince and slow cooked it with tomatoes, red kidney beans and spices. I served it with rice, avocado, fresh red cabbage, red kidney beans, corn and of course fresh lime. #chilliconcarne #chilli #bowlfood #avocado #lime #rice #spanish #northmexico #southerntexas #texas #corn #foodblog #food #foodporn #foodlover #foodiesofinstagram #foodie #foodiesofinstagram #sbsfood #buzzfeedtasty #buzzfeast #tastemade #colessupermarkets #coles #veggies #foodinspo #dinnerinspo #cabbage #foodshare #foodlove #foodofinstagram

Post udost臋pniony przez Alexandra 馃Э | Food blogger (@cookedbyalexandra)

Jak je艣膰 na diecie?

Odpowied藕 brzmi: regularnie. Nadmierny przyrost masy cia艂a mo偶e by膰 wynikiem pomijania posi艂k贸w w ci膮gu dnia, co jednak nie oznacza, 偶e nale偶y kurczowo trzyma膰 si臋 zasady m贸wi膮cej o pi臋ciu posi艂kach dziennie. Dieta odchudzaj膮ca powinna by膰 dostosowana do indywidualnych potrzeb i predyspozycji ka偶dej z nas, dlatego wiele zale偶y od prowadzonego przez nas stylu 偶ycia. Cztery posi艂ki dziennie dla niekt贸rych b臋d膮 strza艂em w dziesi膮tk臋, dla innych b臋dzie to pi臋膰 lub sze艣膰. Przy ustalaniu dziennego jad艂ospisu nale偶y pami臋ta膰 o regularnym jedzeniu co 3-4 godziny tak, aby nie dopu艣ci膰 do uczucia g艂odu.

Co je艣膰 na odchudzanie?

Ka偶da z nas posiada w swoim kr臋gu znajomych kole偶ank臋, kt贸ra mo偶e bezkarnie objada膰 si臋 s艂odyczami czy fast-foodami i nie ponosi膰 w zwi膮zku z tym przykrych konsekwencji w postaci nadprogramowych kilogram贸w. Za b艂yskawiczne spalanie kalorii odpowiedzialny jest szybki metabolizm, kt贸ry pozwala jeszcze skuteczniej redukowa膰 wag臋. Przyspieszenie przemiany materii jest mo偶liwe m.in. dzi臋ki diecie zawieraj膮cej kilka kluczowych produkt贸w korzystnie wp艂ywaj膮cych na tempo zachodzenia proces贸w metabolicznych.

Zatem co je艣膰 podczas odchudzania? Do codziennej diety warto w艂膮czy膰 ostre przyprawy lub warzywa w postaci papryczek chilli, imbiru, curry, chrzanu czy musztardy, kt贸re nie tylko przyspiesz膮 metabolizm, ale tak偶e dodadz膮 potrawom wyrazistego smaku i aromatu. Na diecie dobrze sprawdz膮 si臋 r贸wnie偶 produkty bogate w bia艂ko pochodz膮ce z chudego mi臋sa czy warzyw, a tak偶e ryby obfituj膮ce w zdrowe kwasy t艂uszczowe omega3, kt贸rych ilo艣膰 nale偶y jednak ograniczy膰, aby unikn膮膰 wzrostu wagi. Podczas diety odchudzaj膮cej warto r贸wnie偶 pami臋ta膰 o spo偶ywaniu produkt贸w zawieraj膮cych witaminy z grupy B, kt贸re znacznie podkr臋caj膮 metabolizm.

Wy艣wietl ten post na Instagramie.

Die kleinen gr眉nen K枚pfe haben einen nat眉rlich bitteren Geschmack und eignen sich daher ideal als Beilage zu Fisch und Fleisch. Au脽erdem sind wir weiterhin f眉r Euch da! 脺ber unseren Online Shop k枚nnt Ihr weiterhin ganz entspannt von zu Hause aus bestellen. Ihr bleibt zu Hause – wir kommen zu Euch! Bei uns findet Ihr nicht nur Rohware wie z.B. den Rosenkohl, sondern auch frische Pasta von der Berliner Manufaktur "Pasta Pantalone" und Bio Molkereiprodukte aus der Region von der Gl盲sernen Molkerei. Art.nr.: 4804 Herkunft: Niederlande #onlineshopping #rosenkohl #rosenkohlliebe #rosenkohlbl盲tter #food #foodlover #foodphotography #foodstagram #weihe #weiheberlin #lebensmittelgro脽handel #berlinerfruchthof #stayhome #stayhealthy #dtayhomestaysafe #heutebestellen #ordernow

Post udost臋pniony przez Weihe (@weiheberlin)

Co je艣膰 przy odchudzaniu?

Kluczem do zdrowej diety odchudzaj膮cej s膮 zbilansowane posi艂ki obfite w pe艂nowarto艣ciowe produkty spo偶ywcze. Stosowanie monotematycznych, a przy okazji r贸wnie偶 restrykcyjnych diet to prosty przepis na efekt jojo, kt贸rego ka偶da z nas unika jak ognia. Podczas odchudzania nale偶y zwraca膰 uwag臋 na warto艣膰 energetyczn膮 posi艂k贸w, ale przede wszystkim na wysoki poziom warto艣ciowych substancji od偶ywczych. Menu osoby na diecie redukcyjnej powinno by膰 ukierunkowane na bia艂ko, zdrowe t艂uszcze, a tak偶e grup臋 w臋glowodan贸w z艂o偶onych, kt贸re uwalniaj膮c si臋 powoli dostarczaj膮 uczucia syto艣ci na d艂ugie godziny. Warto r贸wnie偶 spo偶ywa膰 produkty bogate w b艂onnik, kt贸ry wspomaga procesy trawienne, a co za tym idzie, metabolizm.

Odchudzanie 鈥 co je艣膰 na kolacj臋?

Jednym z podstawowych b艂臋d贸w towarzysz膮cych odchudzaniu jest rezygnacja z wieczornego posi艂ku lub spo偶ywanie go nie p贸藕niej ni偶 o 18. Podobna strategia ma sens tylko w sytuacji, kiedy uk艂adamy si臋 do snu o 21. Kolacja na diecie odchudzaj膮cej powinna by膰 sta艂ym elementem codziennego jad艂ospisu, jednak przyrz膮dzaj膮c j膮 warto unika膰 kilku produkt贸w. Chodzi przede wszystkim o sk艂adniki zawieraj膮ce w臋glowodany, kt贸rych nie powinno si臋 spo偶ywa膰 wieczorem, gdy zapotrzebowanie na energi臋 wyra藕nie spada. W臋glowodany warto spo偶ywa膰 na 艣niadanie czy obiad, a na kolacj臋 lepiej przyrz膮dzi膰 dania sk艂adaj膮ce si臋 z bia艂ka i warzyw. Owoce na wieczorn膮 przek膮sk臋 r贸wnie偶 nie b臋d膮 zbyt dobrym pomys艂em z uwagi na spor膮 zawarto艣膰 fruktozy.

Co je艣膰 podczas odchudzania 鈥 owoce

B臋d膮c w temacie owoc贸w jako sk艂adnika pe艂nowarto艣ciowej diety redukcyjnej, warto patrze膰 na nie przez pryzmat indeksu glikemicznego. Jego warto艣膰 powinna utrzymywa膰 si臋 na niskim poziomie 鈥 w przeciwnym razie nag艂y wyrzut glukozy do krwi spowoduje przedwczesne pojawienie si臋 uczucia g艂odu. Na diecie warto zatem spo偶ywa膰 grejpfruty, pomara艅cze, jab艂ka, wi艣nie czy truskawki, dzi臋ki kt贸rym uczucie syto艣ci pozostanie z nami na d艂u偶ej. Si臋gaj膮c po owoce w trakcie odchudzania nale偶y r贸wnie偶 zwraca膰 uwag臋 na ich kaloryczno艣膰 鈥 banany, winogrona, figi czy suszone owoce nale偶膮 do najbardziej tucz膮cych, dlatego ich spo偶ycie warto ograniczy膰.

Wy艣wietl ten post na Instagramie.

馃

Post udost臋pniony przez @ ha_diligram

Co mo偶na je艣膰 podczas diety 鈥 warzywa

Warzywa s膮 najlepszym przyjaciele wszystkich os贸b podejmuj膮cych si臋 niema艂ego wyzwania, jakim jest zrzucenie wagi. Wi臋kszo艣膰 warzyw charakteryzuje si臋 nisk膮 kaloryczno艣ci膮, kt贸ra zwi膮zana jest ze stosunkowo wysok膮 zawarto艣ci膮 wody w ich strukturze. Nie dotyczy to warzyw str膮czkowych, kukurydzy czy uwielbianych przez Polak贸w ziemniak贸w, kt贸re na 100g zawieraj膮 ok. 70kcal, co i tak plasuje je w gronie ma艂o tucz膮cych produkt贸w. B艂臋dne prze艣wiadczenie o ziemniakach jako nadmiernie tucz膮cych bierze si臋 raczej z niezdrowego sposobu ich przygotowania czy dodatk贸w, kt贸re goszcz膮 wraz z nimi na talerzu.

Wi臋kszo艣膰 warzyw mo偶na jednak je艣膰 w trakcie odchudzania bez wyrzut贸w sumienia i bez ogranicze艅. Co warto je艣膰 na diecie? 艢wietnie sprawdzi si臋 og贸rek zielony, rzodkiewka, sa艂ata, 艣wie偶y szpinak, cukinia, szparagi, czerwona papryka, broku艂y, kalafior, pomidory czy kalarepa.

Co mo偶na je艣膰 na diecie odchudzaj膮cej 鈥 pieczywo i makarony

Mi艂o艣niczki bia艂ego pieczywa i bia艂ych makaron贸w z m膮ki pszennej b臋d膮 zmuszone odstawi膰 je na boczny tor i zast膮pi膰 je znacznie zdrowsz膮 oraz bardziej warto艣ciow膮 alternatyw膮 w postaci ciemnego chleba i ciemnych wyrob贸w zbo偶owych. Na diecie odchudzaj膮cej warto zatem si臋ga膰 po chleb razowy, pe艂noziarnisty lub graham zawieraj膮ce moc cennych substancji od偶ywczych. W艂膮czaj膮c do codziennej diety ciemne pieczywo dostarczamy do naszego organizmu cennego b艂onnika pozwalaj膮cego znacznie d艂u偶ej zachowa膰 uczucie syto艣ci. Podobnie rzecz ma si臋 w przypadku makaron贸w 鈥 te wytworzone z pe艂noziarnistej m膮ki zdecydowanie korzystniej wp艂ywaj膮 na prac臋 uk艂adu trawiennego i przyswajanie cennych sk艂adnik贸w od偶ywczych. Dla urozmaicenia diety redukcyjnej warto postawi膰 r贸wnie偶 na p艂atki owsiane, kt贸re stanowi膮 doskona艂膮 alternatyw臋 dla ciemnego pieczywa na pierwsze lub drugie 艣niadanie.

Dodaj komentarz

Zobacz tak偶e

2 proste 膰wiczenia na cellulit na udach i po艣ladkach, kt贸re wykonasz w domu

Jak szybko pozby膰 si臋 cellulitu – takie pytanie zadajemy sobie tak cz臋sto, jak tylko…