Mimo ┼╝e o urlopie na egzotycznej pla┼╝y mo┼╝emy na razie pomarzy─ç, wiele z nas postanowi┼éo wykorzysta─ç obecn─ů sytuacj─Ö do zrzucenia kilku zb─Ödnych kilogram├│w. I chocia┼╝ trzymamy diet─Ö, unikamy podjadania s┼éodyczy i pami─Ötamy o aktywno┼Ťci fizycznej, zdarza nam si─Ö zapomnie─ç, jak wa┼╝nym sojusznikiem w odchudzaniu jest woda. Sprawd┼║, dlaczego warto dba─ç o nawodnienie organizmu i jakie korzy┼Ťci ze sob─ů niesie.

Na pocz─ůtek warto okre┼Ťli─ç, ile dok┼éadnie wody powinna┼Ť wypija─ç ka┼╝dego dnia. Podstawowy przelicznik zak┼éada 1 ml wody na 1 przyjmowan─ů kalori─Ö (standardowa dawka kalorii dla doros┼éej osoby to 2500 kalorii, st─ůd zalecana norma ok. 2-2,5 l wody dziennie). Jednak je┼Ťli jeste┼Ť na diecie redukcyjnej, chcesz du┼╝o schudn─ů─ç albo ─çwiczysz, powinna┼Ť wypija─ç wi─Öcej – nawet 3-4 litry dziennie wody, w zale┼╝no┼Ťci od rodzaju diety i intensywno┼Ťci aktywno┼Ťci fizycznej. Z czego to wynika?

Dlaczego picie wody jest wa┼╝ne – przemiana materii

Mo┼╝e wydawa─ç si─Ö to dziwne, ale przyswojenie wody przez organizm te┼╝ wymaga spalania kalorii. Niewielu, poniewa┼╝ p├│┼é litra wody to zu┼╝ycie ok. 20 kalorii, ale je┼Ťli przez miesi─ůc b─Ödziesz wypija─ç 2 litry wody dziennie, liczba spalonych kalorii wzro┼Ťnie do niemal 2,5 tysi─ůca!

Co wi─Öcej, woda przyczynia si─Ö do prawid┼éowego dzia┼éania ca┼éego cia┼éa ÔÇô nawodniony organizm b─Ödzie skuteczniej spala┼é t┼éuszcz, mia┼é wi─Öcej energii i lepiej przyswaja┼é warto┼Ťci od┼╝ywcze z jedzenia, a to wszystko pomo┼╝e Ci efektywnie i zdrowo schudn─ů─ç.

Zalety picia wody: ochrona nerek i poprawa układu pokarmowego

Stosowanie diet nisko w─Öglowodanowych, np. ketogenicznej pozwala na uzyskanie widocznych efekt├│w w kr├│tkim czasie, ale te┼╝ bardzo obci─ů┼╝a organizm i mo┼╝e utrudnia─ç jego funkcjonowanie.

Je┼Ťli decydujemy si─Ö na stosowanie tak restrykcyjnych diet (co zawsze powinno by─ç konsultowane z lekarzem) wypijanie kilku litr├│w wody dziennie jest niezb─Ödne do utrzymania prawid┼éowej pracy nerek. Odpowiednie nawodnienie pozwala na skuteczne filtrowanie substancji ci─Ö┼╝kich i zapobiega chorobom uk┼éadu moczowego, na przyk┼éad powstawaniu kamieni nerkowych.

Ograniczenie przyjmowania w─Öglowodan├│w i pochodz─ůcego z nich b┼éonnika wp┼éywa te┼╝ niekorzystnie na prac─Ö uk┼éadu trawiennego ÔÇô cz─Öst─ů konsekwencj─ů diet niskow─Öglowodanowych s─ů zaparcia. Picie wody wspiera prawid┼éow─ů prac─Ö jelit i ograniczy─ç ryzyko wyst─ůpienia tych problem├│w do minimum.

Woda wspiera prawid┼éow─ů prac─Ö m├│zgu

Do kolejnych nieprzyjemnych konsekwencji diet niskokalorycznych nale┼╝─ů mi─Ödzy innymi b├│le g┼éowy i problemy z koncentracj─ů. Ludzki m├│zg to w praktyce ok. 1,5 litra wody. Je┼Ťli zapewnimy mu odpowiednie nawodnienie, b─Ödzie lepiej radzi┼é sobie z niedoborami energii wynikaj─ůcymi z deficytu kalorycznego, a my oszcz─Ödzimy sobie (dos┼éownie) b├│lu g┼éowy.

Co daje picie wody – mniejsze podjadanie!

Szklanka wody zamiastÔÇŽ – to prawda stara jak ┼Ťwiat. Dlatego osobom walcz─ůcym z kilogramami zaleca si─Ö wypicie szklanki wody, je┼Ťli maj─ů ochot─Ö na przek─ůsk─Ö lub przed posi┼ékiem. Woda zapewni uczucie syto┼Ťci, dzi─Öki czemu b─Ödzie nam ┼éatwiej odm├│wi─ç sobie ciastka lub kanapki i ograniczy─ç ilo┼Ť─ç jedzenia zjadanego podczas posi┼éku.

Ile wody pi─ç?

Wyrobienie i utrzymanie nawyku wypijania kilku litr├│w wody ka┼╝dego dnia to nie naj┼éatwiejsze zadanie. Szczeg├│lnie dla os├│b, kt├│re nie lubi─ů smaku wody, a w┼éa┼Ťciwie jego braku. Na szcz─Ö┼Ťcie na rynku dost─Öpne s─ů r├│┼╝ne pomys┼éowe produkty, z kt├│rymi ┼éatwiej i przyjemniej mo┼╝na dba─ç o nawodnienie. Nale┼╝y wypija─ç co najmniej 1,5 litra┬áwody, dziennie, chocia┼╝ minimum ustalone przez ekspert├│w WHO to 3 litry.

na podstawie mat. prasowych

Dodaj komentarz

Zobacz tak┼╝e

Jak schudn─ů─ç po kwarantannie?

Okres spo┼éecznej izolacji spowodowany pandemi─ů koronawirusa sprawi┼é, ┼╝e wiele nas boryka s…