Cheat day to dzie┼ä kiedy ┼Ťwiadomie zapominamy o tym, ┼╝e jeste┼Ťmy na diecie. O co tak naprawd─Ö chodzi? By raz na 7, 10, 14, 21 dni zupe┼énie porzuci─ç kontrol─Ö nad tym co spo┼╝ywamy w ci─ůgu dnia. Zatem osoba, kt├│ra zlicza kalorie, posi┼ékuj─ůc si─Ö diet─ů od fit cateringu, tego jedynego dnia mo┼╝e zje┼Ť─ç wszystko, na co ma tylko ochot─Ö. Cheat meal r├│┼╝ni si─Ö lekko za┼éo┼╝eniami, jakie niesie za sob─ů, bowiem ,, oszuka─ç ÔÇť mo┼╝esz jedynie, licz─ůc jeden posi┼éek w czasie dnia.

Cheat meal podczas diety od fit cateringu

Taki cheat meal na pewno rozkr─Öci tw├│j metabolizm. Podczas kiedy przez ca┼éy okres czasu zapewniasz organizmowi deficyt, a nagle podasz mu bomb─Ö kaloryczn─ů, b─Ödzie musia┼é dzia┼éa─ç znacznie efektywniej, by j─ů przetrawi─ç. Dlaczego cheat day nie jest najlepszym rozwi─ůzaniem i dietetycy wcale go nie zalecaj─ů? Niekontrolowane jedzenie prowadzi do powa┼╝nych problem├│w ze zdrowiem, kt├│re w skutkach mog─ů by─ç tragiczne.

Bardzo cz─Östo spotykamy si─Ö z sytuacj─ů kiedy dietetycy odradzaj─ů cheat day na rzecz lepszego zamiennika, o kt├│rym wspominali┼Ťmy wy┼╝ej, a mianowicie cheat meal. Jest to termin oznaczaj─ůcy posi┼éek, kt├│ry nie wpisuje si─Ö na list─Ö zdrowego jedzenia. Zazwyczaj bardzo kaloryczny i zawieraj─ůcy nie najlepszy sk┼éad. Cz─Östo wykorzystywany jest przez osoby ─çwicz─ůce na si┼éowni i trenuj─ůce sporty, gdzie budowanie jak najlepszej sylwetki jest najwa┼╝niejsze. Prawdopodobnie dlatego, ┼╝e zdecydowanie najwi─Öksz─ů rol─Ö odgrywa tam dieta, kt├│ra cechuje p├│┼║niejsze parametry, form─Ö czy wygl─ůd. Ciekaw─ů rzecz─ů jest r├│wnie┼╝ fakt, ┼╝e kiedy g┼é├│wn─ů przyczyn─ů wprowadzenia tego rozwi─ůzania jest podstawa psychologiczna, ,,oszukany posi┼éekÔÇŁ zalecaj─ů spo┼╝ywa─ç nawet ka┼╝dego dnia. Lepiej jest w kontrolowany oraz w pe┼éni spokojny spos├│b zmienia─ç nawyki ┼╝ywieniowe podczas diety ni┼╝ by zdrowe jedzenie kojarzy┼éo nam si─Ö tylko i wy┼é─ůcznie z m─Öczarni─ů.

Pojawia si─Ö pytanie, jak cz─Östo korzysta─ç z cheat meal?

Wszystko tak naprawd─Ö zale┼╝y od tego, na co mamy ochot─Ö?

  1. Je┼Ťli masz w planach zje┼Ť─ç s┼éodk─ů przek─ůsk─Ö, o kaloryczno┼Ťci do 300kcal, mo┼╝esz si─Ögn─ů─ç po ni─ů nawet co drugi dzie┼ä. Zamiast mocno przetworzonych s┼éodyczy, staraj si─Ö wybiera─ç to co domowe. ┼Üwietnym rozwi─ůzaniem jest czekolada. Sama w sobie nie za bardzo ci zaszkodzi, dostarczy pewnej ilo┼Ťci kalorii, ale przede wszystkim poprawi tw├│j nastr├│j.

  2. Druga strona medalu to wyb├│r t┼éustego hamburgera, pizz─Ö czy frytki jako cheat meal. W tym przypadku ogranicz si─Ö do jednego na ca┼éy tydzie┼ä. Idealnym rozwi─ůzaniem b─Ödzie si─Öga─ç po nie nawet raz na dwa tygodnie. Dzi─Öki temu nie zaburzysz swojego planu dietetycznego, a dostarczysz swoim kubkom smakowym tego czego potrzebuj─ů.

Kluczem do sukcesu w przypadku korzystania z diety pude┼ékowej od fit cateringu jest sport. Warto pami─Öta─ç, ┼╝e jedzenie jest twoim sprzymierze┼äcem, a nie wrogiem. Dobra znajomo┼Ť─ç zdrowego od┼╝ywania wypracowana na podstawie wsp├│┼épracy z cateringiem dietetycznym np. od https://bedietcatering.pl/ pozwoli ci na szybsze osi─ůgni─Öcie zamierzonych rezultat├│w. Nie musisz w jednym momencie zrezygnowa─ç ze wszystkiego, co kaloryczne, ale pami─Ötaj, ┼╝e to ty kontrolujesz to co jesz i masz nad tym kontrol─Ö. Nie zaprzepa┼Ť─ç tego, nad czym tak ci─Ö┼╝ko pracujesz.

Dodaj komentarz

Tw├│j adres email nie zostanie opublikowany. Pola, kt├│rych wype┼énienie jest wymagane, s─ů oznaczone symbolem *

Zobacz tak┼╝e

Jak przetrwa─ç Lockdown?

D┼éugo zastanawia┼éam si─Ö o czym napisa─ç m├│j pierwszy artyku┼é tutaj. Pierwsze spotkanie prze…