Lubicie szparagi? Sezon na nie już wystartował. To warzywa bardzo pożywne i zdrowe, a także inspirujące. Można z nich wyczarować prawdziwe kulinarne perełki. Sprawdźcie, w jaki sposób zrobić wyśmienitą bezglutenową tartę.

Tarta z warzywami – potrzebne Wam będą:

Składniki na ciasto (foremka na tartę 27 cm)

– 1/2 szklanki oleju,
– 1 i 1/2 szklanki słonecznika tartego,
– 2 jajka L,
– 5 łyżek mąki ryżowej,
– sól.

Nadzienie :

– 600 g jogurtu greckiego,
– jajka L,
– 1 pęczek czosnku niedźwiedziego,
– 1 i 1/2 łyżki pieprzu czerwonego (całego),
– sól.

Dodatki :

– 1 pęczek szparagów zielonych,
– 100 g pomidorów koktajlowych,
– ser sałatkowy typu feta

Wiosenna tarta krok po kroku:

1. Utrzyj jajka z olejem na puszysty krem. Dodaj tarty słonecznik oraz przesianą mąkę i migdały. Całość dokładnie wymieszaj.

2. Dno foremki wyłóż papierem do pieczenia. W tym celu odwróć foremkę i odrysuj na papierze okrąg. Foremkę wysmaruj olejem, połóż na dno papier i wyłóż ciasto.

3. Piecz ciasto w piekarniku nagrzanym do 175°C przez ok. 25 minut do lekkiego zarumienienia. Foremkę wyciągnij i odstaw na 5 minut.

4. Jajka przeznaczone do nadzienia zmiksuj z jogurtem. Dodaj umyty, pokrojony czosnek niedźwiedzi, pieprz czerwony i 1/2 łyżeczki soli.

5. Całość wylej na ciasto w foremce.

6. Szparagi dokładnie umyj. Odłam zdrewniałe końcówki. Wyłóż na tartę. Pomidory umyj, poprzekrawaj na pół. Ułóż między szparagami.

7. Tartę zapiekaj w piekarniku w temp. 175°C przez ok. 30 minut, do lekkiego zarumienienia. Podczas pieczenia masa może się lekko wybrzuszyć. Ale po ostygnięciu powinna opaść.

Poleca się spożywać tartę następnego dnia lub po ostudzeniu, posypaną serem feta. Smacznego!

Przepis przygotowany przez VOG Polska Sp. z o.o.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zobacz także

Cztery przepisy na pożywne zupy

Nic tak nie rozgrzewa żołądka jak pożywna zupa. Warto ją jeść już na śniadanie, bo pobudza…