Jak szybko pozby膰 si臋 cellulitu – takie pytanie zadajemy sobie tak cz臋sto, jak tylko spogl膮damy w lustro albo chcemy za艂o偶y膰 kr贸tsze spodenki, sukienk臋 czy te偶 seksown膮 bielizn臋. Sk贸rka pomara艅czowa jest zmor膮 wielu z nas i o ile warto zaakceptowa膰 siebie, o tyle te偶 r贸wnie dobrze mo偶na spr贸bowa膰 walczy膰 z niedoskona艂o艣ciami. Jest kilka sposob贸w na to, aby stawi膰 czo艂o niechcianemu „przyjacielowi” m.in. naszych ud i po艣ladk贸w.

Jak zwalczy膰 cellulit i sk膮d si臋 on bierze

Cellulit jest niczym innym jak zdeformowan膮 tkank膮 t艂uszczow膮. Wygl膮da do艣膰 nieestetycznie, o czym ka偶da z nas doskonale wie. Nie bez znaczenia zosta艂 okrzykni臋ty sk贸rk膮 pomara艅czow膮 z racji tego, 偶e zwyczajnie przypomina jej struktur臋. Jak powstaje cellulit?聽 Za jego pojawienie odpowiedzialny jest nacisk, kt贸ry wywiera t艂uszcz na u艂o偶on膮 pionowo tkank臋 艂膮czn膮, jaka otacza kom贸rki t艂uszczowe, kt贸re znajduj膮 si臋 w naszym ciele. Cellulit na udach, na po艣ladkach, ramionach czy brzuchu nie jest niczym nadzwyczajnie dziwnym, mo偶na powiedzie膰, 偶e ca艂kowicie normalnym. Pojawia si臋 zar贸wno u kobiet szczup艂ych, jak i walcz膮cych z nadprogramowymi kilogramami. Niekiedy mo偶e by膰 widoczny nawet na ramionach – co prawda rzadko, ale nie jest to wykluczone.

Jak szybko pozby膰 si臋 cellulitu: zacznij od diety

M贸wi膮, 偶e jeste艣my tym, co jemy i rzeczywi艣cie tak jest. Zanim zaczniecie 膰wiczy膰 czy te偶 si臋ga膰 po domowe sposoby na walk臋 z cellulitem musicie koniecznie zmieni膰 spos贸b od偶ywiania, je艣li ten pozostawia wiele do 偶yczenia. Pami臋tajcie – zdrowa dieta ma wp艂yw nie tylko na to, jak si臋 czujemy, ale te偶 jak wygl膮damy!

 

Wy艣wietl ten post na Instagramie.

 

Post udost臋pniony przez J茅r么me Monge (@french_hero_dancer)


W艣r贸d antycellulitowych produkt贸w znalaz艂y si臋:

  • owoce egzotyczne (np. cytryny, ananasy i grejpfruty),
  • broku艂y,
  • szparagi,
  • t艂uste ryby.

Do walki z cellulitem warto tak偶e wprowadzi膰 wod臋. Takie dzia艂anie b臋dzie bardzo pomocne dla wsparcia organizmu z przyspieszeniu pozbywania si臋 t艂uszczu. Mowa tak偶e o tym, kt贸ry jest przechowywany w艂a艣nie w postaci cellulitu.

膯wiczenia na pozbycie si臋 cellulitu

Jak pozby膰 si臋 cellulitu z ud i po艣ladk贸w – opr贸cz zdrowej i zbilansowanej diety – du偶o 膰wiczy膰. Aby jednak 膰wiczenia przynios艂y zamierzone efekty, trzeba wykonywa膰 je w prawid艂owy spos贸b. Mowa przede wszystkim o tym, aby uzbroi膰 si臋 w cierpliwo艣膰, a ponadto wprowadzi膰 aktywno艣膰 fizyczn膮 do sta艂ego punktu programu naszego dziennego harmonogramu. Kiedy b臋dziesz wykonywa艂a 膰wiczenia na cellulit ud i po艣ladk贸w聽 (systematycznie, to efekt贸w mo偶esz si臋 spodziewa膰 ju偶 po kilkunastu dniach. Postaw zar贸wno na treningi si艂owe, jak i kondycyjne. Jakie 膰wiczenia na cellulit w domu mo偶esz wykona膰? Ju偶 t艂umaczymy?

膯wiczenia na cellulit na nogach i po艣ladkach – niezawodne przysiady

Przysiady s膮 bardzo skuteczn膮 metod膮 na osi膮gni臋cie odpowiedzi na pytanie pod tytu艂em jak szybko pozby膰 si臋 cellullitu. Warunek: systematyczna praca i prawid艂owe wykonywanie poszczeg贸lnych sesji 膰wicze艅. Cellulit na udach i po艣ladkach聽 znacznie si臋 zredukuje, kiedy postarasz si臋 o to, aby 膰wiczenia by艂y wykonywane starannie.

Jak zwalczy膰 cellulit z pomoc膮 przysiad贸w:

  • ustaw nogi w lekkim rozkroku,
  • u艂贸偶 g艂ow臋 w taki spos贸b, aby stanowi艂a przed艂u偶enie linii kr臋gos艂upa,
  • wci膮gnij mi臋艣nie brzucha i patrz prosto przed siebie,
  • uginaj kolana, ale jednocze艣nie zadbaj o to, aby biodra by艂y wypchni臋te do ty艂u,
  • zwracaj uwag臋 na to, aby twoje kolana nie wykracza艂y poza lini臋 palc贸w u st贸p,
  • pami臋taj o tym, aby stopy by艂y mocno przy艂o偶one do pod艂o偶a, a k膮t, kt贸ry powsta艂 mi臋dzy podudziem i udem nie przekracza艂 90 stopni,
  • po wykonaniu przysiadu, wr贸膰 do pozycji wyj艣ciowej.

Aby zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 膰wiczenia mo偶esz postawi膰 na obci膮偶enia (trzymaj je w d艂oniach).

Skuteczne 膰wiczenia na cellulit – wypady n贸g

Skuteczne w walce z cellulitem b臋dzie tak偶e proste 膰wiczenie jakim s膮 wypady n贸g w ty艂. Przygotuj si臋 jednak na to, 偶e mo偶e Ci臋 to kosztowa膰 wiele wysi艂ku.

Trening na cellulit – wypady krok po kroku:

  • sta艅 i ustaw nogi na szeroko艣膰 bioder,
  • wykonaj wypad jednej nogi w ty艂 pami臋taj膮c przy tym o tym, aby twoje biodra by艂y obni偶one prostopadle nad pod艂og膮,
  • 聽noga, kt贸ra jest z ty艂u ma pozosta膰 ugi臋ta, natomiast druga wyprostowana – pozosta艅 w tej pozycji najlepiej 5 sekund (je艣li nie dajesz rady, nie forsuj si臋, mo偶e z czasem b臋dzie to mo偶liwe).

Dodaj komentarz

Zobacz tak偶e

Fit catering 鈥 ratunek przy pracy zdalnej

Obecnie coraz cz臋艣ciej popularna jest praca zdalna. Ma ona oczywi艣cie plusy i minusy, r贸wn…